هم خدمتی ها دست به یکی کردند و  لاستیک دزد شدند/دستگیری سارقان بی‌نیاز رینگ و لاستیک در تهران

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری هم خدمتی که پس از پایان سربازی و بدون نیاز مالی اقدام به سرقت رینگ و لاستیک خودروها مدل بالا در شمال تهران کرده بودند، خبر و گفت: مالخران مرتبط با این افراد نیز دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، چندی پیش در پی کسب اخبار و اطلاعات ، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند فردی در مغازه رینگ و لاستیک فروشی واقع در منطقه شادآباد اقدام به فروش رینگ و لاستیک خودروهای خارجی دسته دوم کرده است که با شناسایی دقیق مغازه و تحقیقات نامحسوس ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت لوازم خودرو به نام میثم، 40 ساله با اجاره مغازه‌ای در منطقه شادآباد ، اقدام به خرید و فروش رینگ ولاستیک از جمله رینک و لاستیک دسته دوم کرده است .

با توجه به سوابق میثم در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه خودرو و احتمال سرقتی بودن رینگ و لاستیک های دسته دوم داخل مغازه ، هماهنگی های لازم قضایی با دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و کارآگاهان پایگاه پنجم در بازرسی از مغازه موفق به کشف ده‌ ها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه متعلق به خودروهای خارجی به‌ویژه خودروهای شاسی بلند شدند .

با کشف ده‌ها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه و اعتراف صریح میثم به اطلاع از مسروقه بودن اموال کشف شده ، وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت که رینگ و لاستیک های مسروقه را از جوانی بنام "امیر "خریداری کرده است .

در ادامه تحقیقات و با انجام اقدامات پلیسی ، امیر . ط 30 ساله در منطقه پونک شناسایی، دستگیر و پس از مواجه حضوری با خریدار اموال مسروقه به فروش ده‌ها حلقه رینگ ولاستیک مسروقه اعتراف کرد.

امیر.ط در ادامه تحقیقات ، صراحتا به ده‌ها فقره سرقت رینگ و لاستیک خودروهای خارجی اعتراف و همدستش به‌نام امیر . د 30 ساله را نیز معرفی کرد. امیر . ط در اعترافاتش عنوان کرد که همدستش از دوستان دوران سربازی اوست وهر دو نفرشان پس از پایان دوران خدمت سربازی ، با وجود عدم نیاز مالی به‌خاطر وضعیت مناسب مالی پدرانشان تصمیم به تشکیل گروه سرقت دو نفره کرده و با یک دستگاه خودرو سواری MVM سرقت ها را در مناطق شمال و شمال غرب تهران انجام داده‌اند .

با شناسایی محل تردد امیر . د در نمایشگاه خودروی متعلق به پدرش در شمال تهران، کارآگاهان دومین متهم اصلی پرونده را نیز دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . امیر . د نیز پس از مواجه حضوری با همدست خود و اطلاع از اعترافات صریح وی ، صراحتا به ده‌ها فقره سرقت رینگ و لاستیک خودرو اعتراف و عنوان داشت که عمده سرقت هایشان را در تاریکی شب انجام داده اند.

هر دو متهم اصلی پرونده ، در اعترافاتشان صراحتا به فروش ده‌ها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه به تعدادی از خریداران اموال مسروقه اعتراف کردند که با شناسایی محل فعالیت این افراد در مناطق امیرکبیر و سهروردی و بازرسی از این مراکز ، ده‌ها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه متعلق به انواع خودروهای خارجی کشف و توقیف شد .

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کاراگاه احمـد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به میزان تحصیلات دو متهم اصلی پرونده در مقطع کارشناسی گفت: با عنایت به کشف ده‌ها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه و اعتراف متهمان به انجام ده‌ها فقره سرقت رینگ ولاستیک انواع خودروهای خارجی و به منظور جبران خسارات مالباختگان و تحویل اموال مسروقه ، هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام و دستور تحویل اموال مکشوفه به مالباختگان و صاحبان آنها صادر شده است.

نجفی از کلیه شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت لوازم خودرو شامل رینگ ولاستیک قرار گرفته‌اند خواست تا به همراه پرونده شکایتی خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه تا نسبت به تحویل اموالشان اقدام شود.

105105

کد خبر: 658855

وب گردی

وب گردی