سناریوی عجیب مرد جواهر ساز برای دزدیدن 11 کیلو طلا

مرد جواهرساز برای سرقت طلاهای شریک خود سناریوی عجیبی را طراحی و اجرا کرد. نخستین پلان این سرقت بزرگ با موفقیت همراه شده بود، اما در ادامه رازسرقت طلاها فاش شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، کارآگاهان پلیس مازندران چند روزقبل با دریافت گزارشی از سرقت کیف حاوی یازده کیلو طلا باخبرشدند.دو مرد جواهرساز با چهره‌ای برافروخته به پلیس گفتند: در جریان یک درگیری خیابانی کیف حاوی 11 کیلوگرم طلا و جواهراتشان هدف زورگیری و سرقت قرار گرفته است.یکی از این دو مرد که در زمان وقوع سرقت مسئولیت حمل و جابه‌جایی کیف طلاها را برعهده داشت درباره جزئیات حادثه گفت: در یکی از خیابان‌های مرکز ساری در حال تردد بودم که ناگهان مرد قوی هیکلی بی‌مقدمه به طرفم آمد وفحاشی کرد و بعد هم با من درگیرشد.هنوز در شوک این اقدام عجیب مرد ناشناس بودم که او کیف حاوی جواهرات را ازدستم کشید و قبل از اینکه بتوانم عکس العملی نشان بدهم سواربر خودرویی که از قبل انتظارش را می‌کشید، گریخت.
با توجه به این اظهارات و نشانی‌هایی که از مشخصات ظاهری دزد طلاها از سوی این مرد در اختیار پلیس قرار گرفته بود، به دستور سردار «سید محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی استان مازندران عملیات ویژه‌ای برای ردیابی دزدان طلاها آغاز شد.
بدین ترتیب سرهنگ رستمی - رئیس پلیس آگاهی استان- به همراه تیمی از مأموران آگاهی وارد عمل شده و تحقیق در این باره را آغاز کردند.بازبینی دوربین‌های مداربسته مسیر محل وقوع سرقت و بازجویی‌های دقیق از مرد جواهرفروش چند فرضیه را پیش روی کارآگاهان قرار داد.
با توجه به اینکه در بازجویی‌های انجام گرفته از مرد جواهرفروش، او از شریکش سخن به میان آورده بود درقوی‌ترین فرضیه پلیس به او مظنون شده و حرکات و رفتارهایش را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.در جریان همین اقدامات پلیسی، راز ارتباط پنهانی این مرد با سارق کیف طلا‌ها فاش شد.
بدین ترتیب شریک مرد مالباخته برای بازجویی‌ها احضار شد. این مرد در نخستین تحقیقات پلیس آگاهی منکر هرگونه اطلاع از ماجرای سرقت شد. اما وقتی با دلایل و مستندات غیرقابل انکار از سوی مأموران روبه‌رو شد ناچار اعتراف کرد و پرده از طراحی و اجرای سناریوی سرقت طلاها برداشت.سردار«سید محمود میرفیضی» در باره این پرونده گفت: متهم اعتراف کرد که نقشه سرقت را با همدستش طراحی و اجرا کرده است.درحال حاضربا توجه به اعتراف‌های تبهکاران وکشف کیف طلاها، متهمان روانه زندان شده‌اند.

20106

کد خبر: 658967

وب گردی

وب گردی