امیرعبداللهیان: امضای لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم آغاز مرحله‌ جدید بحران در بحرین است

سفیر اسبق ایران در بحرین در واکنش به امضای لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط پادشاه بحرین گفت: این تصمیم بخشی از نتایج اتکای حاکمان بحرین به بیگانگان و روابط پنهان منامه با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما در واکنش به امضای لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: اقدام پادشاه بحرین در امضای لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، بی‌تردید این کشور را وارد مرحله‌ای جدید از بحران داخلی و رویارویی با مردم خواهد کرد.

وی افزود: در دیدارهایم با آیت‌الله عیسی قاسم در دوره سفارت در بحرین، به وضوح دریافتم که وی روحانی فهیم، عالمی جلیل‌القدر، مبارزی نستوه و قویا معتقد به راهکار دموکراتیک است.

سفیر سابق ایران در بحرین تصریح کرد: شیخ عیسی قاسم با درک شرایط منطقه همواره با تبیین حقایق جامعه و اتخاذ مواضع صریح، مانع توسل جوانان به خشونت بود.

امیرعبداللهیان اقدام پادشاه بحرین در امضای لغو تابعیت یکی از اصیل‌ترین اتباع بحرین را سبب تشدید شکاف میان مردم و حکومت دانست و عنوان کرد: به نظر می‌رسد این تصمیمات بخشی از نتایج اتکای حاکمان بحرین به بیگانگان و روابط پنهان منامه با رژیم صهیونیستی است که آل خلیفه را به شدت متضرر خواهد کرد.

معاون سابق امور عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تاکید کرد: حکومت بحرین بداند که راهکار در این کشور صرفا سیاسی است و این روش‌های ناکارآمد کمکی به رفع بحران واقعی موجود میان مردم و حکومت نخواهد کرد. آل خلیفه باید به مردم کشورش تکیه کند.

205/201

کد خبر: 659024

وب گردی

وب گردی