کمبود  ۲۰۰۰ تخت سوختگی در کشور /حمایت از بیماران سوخته

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن اشاره به کمبود ۲۰۰۰ تخت سوختگی در کشور، در عین حال اقدامات انجام شده در حوزه درمان سوختگی در قالب طرح تحول نظام سلامت را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در توضیح اقدامات وزارت بهداشت برای درمان بیماران مبتلا به سوختگی گفت: در حال حاضر تعداد تخت‌های سوختگی کشور حدود ۸۰۰ تخت است و بر اساس طرح سطح‌بندی خدمات درمانی، نیاز کشور به ۲۰۰۰ تخت سوختگی کاملا ملموس و مشهود است.

او گفت: از زمان آغاز طرح تحول سلامت و با توجه به کمبودهای موجود در زمینه درمان سوختگی، حداقل ۱۸۰ تخت مراقبت‌های ویژه سوختگی ( BICU ) در ۱۸ بیمارستان در سراسر کشور توسعه، راه‌اندازی و ایجاد شده است. همچنین مراکز درمان فوق تخصصی سوختگی در هفت استان راه‌اندازی شده یا در حال تکمیل است و ۱۴ بخش BICU در سراسر کشور ایجاد، استانداردسازی، تکمیل و تجهیز شده است.

آقاجانی افزود: در طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های سوختگی پوشش و حمایت زیادی شده است. همچنین علاوه بر حمایت مالی برنامه تحول، ۲۳ میلیارد تومان از هزینه بیماران سوختگی توسط وزارت بهداشت پرداخت شده است.

بنابر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، وی جهت ایجاد انگیزش و تشویق به خدمت در بخش‌های سوختگی با توجه به وسعت و سختی کار، تعرفه خدمات سوختگی در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بیشترین رشد را داشته و میزان پرداختی پرستاران و سایر پرسنل بخش سوختگی، افزایش یافته است.

105105

کد خبر: 659045

وب گردی

وب گردی