حجت الاسلام عسکری: دانشگاه آزاد اسلامی باعث توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور بوده است

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد روز گذشته با حضور حجت الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی ازمسئولان این استان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عسکری معاون امور مجلس در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، گفت: ضروری می دانم در این جلسه، به نعمت تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و میزان اثر بخشی آن در تولید علم و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی آن اشاره کنم.

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه و یادگار بجای مانده از دوران امام راحل(ره) است. صدقه جاریه ای که اگر بخواهیم میزان ثمر بخشی آن را در نظام و انقلاب بدانیم فقط کافی است به این نکته اندیشه کنیم که اگر این دانشگاه نبود چه اتفاقی رخ می داد؟!

معاون امور مجلس با بیان اینکه این دانشگاه بنا به ضرورت و نیاز جامعه در دوران دفاع مقدس به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و تأیید و حمایت و کمک مالی امام راحل(ره) راه اندازی شد، گفت: در آغاز کار با مشکلات زیادی مواجه بودیم. اولین مشکل نبود امکانات بود اما این مشکل را یک میلیون تومان هبه امام(ره) و کمک مردم حل کرد و دانشگاه از سرمایه کلان ملت و انگیزه تحصیلی فرزندان در خانواده استفاده کرد ولی مهمترین مشکلی که هنوز هم تا حدودی وجود دارد ، تفکر انحصاری و دولت گرا در حوزه آموزش عالی است.

او گفت: در شرایط اول تأسیس این دانشگاه، برخلاف اصل 44 و دیگر اصول قانون اساسی حتی تأسیس مدارس غیردولتی امکان پذیر نبود چه رسد به تأسیس یک دانشگاه مردم نهاد. با این حال این دانشگاه با پشت کار مؤسسان آن بویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی به مأموریت خود ادامه داد و اگر به اختصار بخواهیم به خدمات آن اشاره کنیم، باید بگویم در طول بیش از سه دهه این دانشگاه، کارنامه درخشانی را باعث شده است.

عسکری با اشاره به بیش از پنج میلیون و 700 هزار نفر فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: بدون داشتن یک ریال بودجه دولتی با تکیه بر نیت خیرخواهانه مردم بیش از بیست میلیون متر مربع، ساخت و ساز در این دانشگاه صورت گرفته که بالای یازده میلیون متر مربع آن فضای مسقف کلاس درس، ساختمان اداری و دیگر ابنیه مورد نیاز اساتید و دانشجویان است.

او ادامه داد: هم اکنون در دانشگاه قریب به یک میلیون و هفتصد هزار دانشجو تحصیل می کنند با حدود 70هزار هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو باقریب به سی و پنج هزار کارمند. بیش از یکصد هزار نفر اعم از استاد و کارمند حقوق پرداخت می کند از نظر کیفی این دانشگاه در رتبه 165 جهانی قرار دارد. همه می دانیم که به تعبیر معصوم(ع) اَلْعِلْمُ سُلْطاٰنُ-علم مایه قدرت است و دانشگاه آزاد اسلامی امسال هم برای چندمین سال متوالی رتبه اول تولید علم کشور را به خودش اختصاص داده است.

عسکری گفت: متأسفانه از کسی دعوت شده بود که ادعای تاریخ نگاری برای انقلاب دارد و حرم سرای او در پوشش تاریخ نگاری برای انقلاب در زمان امام رحمت اله علیه با حساسیت آن یار سفر کرده تعطیل شد و امروزه نقاط ضعف او کتمان شده و نخی را به او بسته اند و هر وقت و در هرجا که بخواهند عوامل پشت صحنه به عنوان یک ابزار از وجود او استفاده می کنند تا ارکان نظام را تخریب نمایند.

او با بیان اینکه هویت صنفی ما اقتضا می کند هوشیار باشیم و انسجام خودمان را حفظ کنیم، افزود: رهبری فرمود امسال سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است و فرمودند اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش بنیان است این رهنمود رهبری و شعار امسال مهمترین اولویت دانشگاه آزاد اسلامی. ایجاد شرکت های فن آوری آزاد، وجود قریب به یکصد مرکز رشد و همچنین سامانه (ساها) که زنجیره آزمایشگاه علمی را با پیوند دادن یازده هزار آزمایشگاه و کارگاه به یکدیگر باعث شده اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش بنیان را نوید داده و توسعه پایدار ایران را در دستور کار خود دارد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می دانیم که بدون علم و دانش، خلاقیت و ابتکار و بویژه نخبگان مردمی توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود در این رابطه دانشگاه آزاد اسلامی خود را به صنعت و بازار کار پیوند زده و در صدد تبدیل ایده به تولید و تبدیل علم به ثروت است. تقاضا می کنیم دولت و مجلس در این رابطه تسهیل گرا باشند.

او در پایان از خدمات دکتر اسلامی تشکر کرد و خانم دکتر طباطبایی را به عنوان رئیس واحد یزد و مدیریت استانی دانشگاه معرفی کرد.

20104

کد خبر: 659069

وب گردی

وب گردی