با بخشنامه «سونوگرافی»درآمدهای  متخصص زنان نجومی تر می شود/ افزایش بار مالی بیماران

دبیر انجمن رادیولوژی ایران، بخشنامه وزارت بهداشت مبنی بر آموزش سونوگرافی به متخصصان زنان و زایمان را منجر به ایجاد درآمدهای نجومی دانست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر دکتر علی اکبر بهرامی فر به بخشنامه اخیر وزارت بهداشت مبنی بر آموزش سونوگرافی توسط کمیته ای متشکل از متخصصان زنان و زایمان، اشاره کرد و گفت: اضافه کردن این پروتکل به درآمد عده ای از همکاران، می تواند فاصله طبقاتی جامعه را افزایش دهد و فیش های نجومی را نجومی تر کند.

او افزود: در واقع، این تصمیم وزارت بهداشت باعث می شود که درآمد متخصصان زنان و زایمان، خیلی بیشتر شود.

بهرامی فر با انتقاد از بخشنامه وزارت بهداشت مبنی بر آموزش سونوگرافی توسط عده ای از متخصصین زنان و زایمان، گفت: انتظار ما از وزارت بهداشت، کار کارشناسی است.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: کار کارشناسی بدون نظر انجمن رادیولوژی، عملا غیر کارشناسی محسوب می شود. متولی علمی این کار، هیئت بورد رادیولوژی و انجمن رادیولوژی هستند.

او افزود: هیچگونه مشورتی در این خصوص با انجمن رادیولوژی و هیئت بورد رادیولوژی انجام نشده است.

بهرامی فر با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت، تاکید کرد: کار غیر کارشناسی باعث افزایش هزینه برای بیماران می شود. در واقع، سونوگرافی توسط متخصصین زنان و زایمان، افزایش بار مالی برای خانواده ها خواهد داشت.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران، اضافه کرد: این تصمیم وزارت بهداشت، در جهت خلاف سیاست های جمعیتی است. از طرفی، افزایش افرادی که می توانند کار سونوگرافی را انجام دهند، ورود تجهیزات فراوان غیر ضروری را به همراه خواهد داشت.

او گفت: اینکه در مطب هر کدام از متخصصین زنان و زایمان، یک دستگاه سونوگرافی وجود داشته باشد، از نظر اقتصاد مقاومتی به ضرر کلی جامعه است.

105105

کد خبر: 659080

وب گردی

وب گردی