پدیده عرضه مازاد بر نیاز نفت در بازار که با کاهش نسبی در طول سه ماه گذشته باعث افزایش محسوس بهای نفت شد، ممکن است به زودی بار دیگر بهای طلای سیاه را در معرض کاهش قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بلومبرگ، پدیده عرضه مازاد بر نیاز نفت در بازار که با کاهش نسبی در طول سه ماه گذشته باعث افزایش محسوس بهای نفت شد، ممکن است به زودی بار دیگر بهای طلای سیاه را در معرض کاهش قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران طبق پیش‌بینی شرکت «مورگان استنلی»، افزایش مجدد سطح تولید نفت کانادا پس از آتش‌سوزی‌های گسترده ماه گذشته می‌تواند بازار نفت را مجددا با عرضه مازاد مواجه کرده و بهای نفت را بار دیگر به 30 تا 50 دلار در هر بشکه برساند.
موسسه مالی «گلدمن ساش» نیز عنوان کرده است احیای صنعت نفت نیجریه پس از حمله افراد مسلح به برخی از چاه‌های نفت این کشور پیش‌بینی نفت 50 دلاری این شرکت برای نیمه دوم سال 2016 را با خطر مواجه کرده است.
بهای نفت برنت به دنبال آتش‌سوزی در جنگلهای کانادا و بحران داخلی در نیجریه که باعث کاهش محسوس سطح تولید نفت آنها شد، به طور قابل‌توجهی افزایش یافت و روز گذشته در بازار هنگ کنگ به 50.34 دلار در هر بشکه رسید.
این افزایش محسوس بهای نفت طی هفته‌های اخیر باعث شد برخی از تولیدکنندگان نفت شل آمریکا نیز که به دلیل بهای پایین نفت، تولید خود را متوقف کرده‌اند، بار دیگر با توجه به ثبات نسبی بازار نفت نسبت به بازگشت مجدد خود به این بازار تا پیش از پایان سال جاری میلادی امیدوار شوند.
اما با اطفای حریق در جنگل‌های کانادا و برقراری آتش بس در نیجریه، بازار نفت خیلی سریعتر از آنچه که پیش‌بینی شده بود، در حال بازگشت به وضع سابق است و طبق پیش‌بینی‌ جدید کارشناسان، با بازگشت کانادا و نیجریه به بازار نفت، این بازار تا پایان ماه جاری میلادی مجددا به حالت اشباع خواهد رسید.
300300
کد خبر: 659085

وب گردی

وب گردی