"قصه های من و تو و شاهنامه " به ابن سینا می رود

مریم معترف نمایش "قصه های من و تو وشاهنامه" را در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه می برد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا، این نمایش که چند سال قبل در تالار هنر اجرای عمومی خود را با استقبال تماشاگران سپری کرده ، از 20 تیر ماه جاری در فرهنگسرای ابن سینا اجرا می شود.

"قصه های من و تو و شاهنامه" نوشته حسن باستانی است و مریم معترف این نمایش را با استفاده از عروسک هایی ساخته شده از مواد بازیافتی کارگردانی کرده است.

ساخت عروسک های این نمایش را فائزه فیض انجام داده است. ناصر آویژه، مونا شمس الدینی، حسین مزینانی در این نمایش بازی می کنند.موسیقی نمایش بر عهده شهرام نجاتی است. دستیار کارگردان میلاد قدیری است.

مریم معترف در باره لزوم اجرای این نمایش بیان می کند: کودکان ما و حتی برخی از بزرگترهایشان با شاهنامه غریبه هستند و شاید فقط اسمی از آن شنیده باشند. به همین دلیل تلاش می کنم مخاطبان را بیشتر با شاهنامه آشنا کنم.

این کارگردان تئاتر می افزاید: شاهنامه لحن حماسی دارد که شاید درکش برای کودکان و نوجوانان سخت باشد. به همین دلیل چند داستان شاهنامه را با محوریت رستم به شکل طنز درآوردیم و سعی کردیم از این طریق قشر کودک و نوجوان را با این اثر ماندگار فردوسی آشنا کنیم.

قصه های من و تو شاهنامه به نویسندگی حسن باستانی از بیست تیر تا پایان مرداد ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه می رود.

505502

کد خبر: 659204

وب گردی

وب گردی