قنبری :جلیلی درمقابل روحانی برای همیشه به  انزوا کشیده می‌شود/تخریب کنندگان دولت قصد دارند با شبیه سازی بگویند هیچ _هیچ شدیم

عضو حزب مردم سالاری گفت :بعید است سعید جلیلی پا به عرصه انتخابات بگذارد و چنین  ریسکی کند ، لذاطیف اصولگرا  وزن این کاندیدا را می دانند و به طور حتم رای روحانی خیلی بیشتر از انتخابات 92  است

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره برخورد دولت با حقوق های نامتعارف برخی مدیران ،گفت: در مواردی که پرداختیهای نامتعارف به مدیران صورت گرفته است و مربوط به دولت بود مسئولان امر به سرعت برخورد کردند و دولت نیامد صورت مساله را پاک کند و ازمسوولیتی که برعهده دارد فرار کند و کاملا مسوولانه عمل کرد .

او ادامه داد:برخی از فیش‌های حقوقی نامتعارف منتشر شده تحت زیرمجموعه دولت محسوب نمی‌شود و دولت مسوولیتی در این مورد ندارد و در واقع پرداختی آن دسته از شرکت‌هایی است که تحت زیرمجموعه دولت قرارندارند و به بخش خصوصی واگذار شدند ومجموعه تصمیم گیری که برای آنها وجود دارد خارج از دولت عمل می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دولت اقدامات لازم را به سرعت انجام داد،گفت:با پیگیری دولت برخی در صندوق توسعه ملی از کار کناره گیری کردند که نشان از حساسیت دولت در این زمینه دارد و دولت در مجموع سرعت عمل خوبی از خود نشان داد و حال انتظار می‌رود در این زمینه شفاف سازی شود .

مبنای فیش‌های حقوقی نامتعارف باید مشخص شود

عضو حزب مردم سالاری افزود:باید مشخص شود که مبنای این فیش‌ها نامتعارف از چه زمانی گذاشته شده و انتظاری که از دولت داریم این است که ریشه شکل گیری این فیشها را مشخص کند .به طور قطع این پرداختهای غیرقانونی یک شبه شکل نگرفتند و یک مبنایی از گذشته در شکل گیری این پرداختها وجود داشته است.

قنبری با بیان اینکه سرنخ هایی مشخص شده و صحبت از برخی پاداشهای میلیونی به برخی مسوولان در دوران دولت نهم و دهم است ، بیان کرد: باید بررسی شود که به چه استنادی این پرداختها شکل گرفته و به چه دلیل دولت گذشته چراچنین پرداخت هایی را پایه ریزی کرد و نسبت به آن بی تفاوت بود و برخوردی با متخلفان صورت نگرفت .این پرداخت ها ریشه در گذشته دارد چرا که مبنای شکل گیری آن را پایه گذاری کردند و باید کسانی در این زمینه دخیل بودند معرفی شوند.

او با تاکید براینکه دولت روحانی پاکدستتر از آن است که بخواهند باتبلیغات سوء مشکل خاصی را متوجه آن کنند،گفت:آنچه که حواشی پرداختهای حقوقی را شکل میدهد بهره برداری تبلیغاتی است که در راستای انتخابات سال آینده انجام میشود؛ اما شاید بتوان از این هیاهو نتیجه گرفت مخالفان دولت خود دراین جریان گیر افتاده اند و فکر نمیکردند مبنای این پرداخت‌ها در دوران حاکمیت همفکران آنها شکل گرفته است و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

طیف تندرو اصولگرا به دنبال شریک جرم در سوء استفاده‌هایمالی است

این فعال اصلاح طلب افزود:طیف تندرو اصولگرا به دنبال شریک جرمی برای اختلاس های میلیاردی که در دوران حاکمیت همفکرانش شکل گرفت، است و بحث فیشهای حقوقی را مطرح کردند که مسایلی مانند بابک زنجانی ها و آریاها غیره... را به فراموشی بسپارد و آنچه که واقعیت دارد این است که ابعاد این موضوع به هیچ عنوان به اندازه سوءاستفادههای مالی که توسط اختاس کنندگان نام برده شده نیست و بازنده اصلی در این مسیر طیف مخالف دولت است که وقتی کشور تحت مدیریت آنها بوده میلیاردها دلار به کشور آسیب زدند.

قنبری با اشاره به سوءمدیرت در دولت نهم و دهم گفت:آسیب‌های مدیریتی که با سیاستهای غلط و سوءاستفاده های مالی این طبقه به کشور وارد کردند کردند کم نیست و برخی از آن موجب شد درهای اقتصادی کشور به روی کالاهای بیکیفیت چینی باز شد و از طریق سیاست های نادرست بهانه را به دست دشمنان کشور برای تحریم ایران دادند.

او با بیان اینکه دولت روحانی یک ویرانه به لحاظ اقتصادی تحویل گرفته است و سال ها طول می کشد که بتواند آثار سوءمدیریتی گذشته را اصلاح کند،ادامه داد:اگر هزینه های این سیاستها ی غلط حساب شود بالغ بر صدها میلیارد تومان به اقتصاد کشور آسیب وارد آمده است و این آسیبها باعث شده که کشور در مجموع با مسایلی چون فقر و بیکاری رکود اقتصادی روبرو شود و همچنان آنچه از آفات سوءمدیریت دولت گذشته باقی خواهد ماند تا سال ها بر طرف نخواهد شد و باید سالها منتظر رفع آثار سوء تحریمها باشیم.

تخریب کنندگان دولت قصد دارند با شبیه سازی بگویند هیچ _هیچ شدیم

عضو حزب مردم سالاری با اشاره به حاشیه سازی پیرامون نزدیکان رییس جمهور گفت: هدف اصلی تخریب کنندگان دولت این بود که شبیه سازی نسبت به گذشته ایجاد کنند و به دنبال این بودند که دولت یازدهم را هم شبیه دولت گذشته جلوه دهند و بگویند هیچ- هیچ شدیم و دولت فعلی هم مانند دولت همفکر اصولگرای ما است و تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

قنبری تاکید کرد: روحانی و اطرافیان او بسیار پاکتر از این هستند که وجهه آنها با اتهامات مخالفان لکه دارشود و در مجموع هزینه ای که برای آنها درست شده است به خاطردبرملا کردن تخلفات مالی درگذشته است به ویژه اگر سرسوزنی مدرک تخلف از جهانگیری در دست داشتند برملا میکردند و حاشیه سازی ها علیه برادر رییس جمهور هم از این دسته است و آنها پاک تر از این هستند که بتوانند با حرف بدون پشتوانه خدشهای به آنها وارد شود و زیر سوال ببرند.

او گفت:از ابتدای شکل گیری دولت روحانی شخص رئیس جمهور و افراد دولت به دنبال برخورد با مفاسد بودند و در مجموع در این چارچوب و راستا حرکت کرده اند بنابراین نمیشود برای گناهی که مربوط به گذشته است دولت فعلی را که به پاکدستی شهره است زیر سوال ببرند. فیش حقوقی یک شبه متولد نشده و سرمنشا آن مربوط به دولت نهم و دهم است.

عضو حزب مردم سالاری ادامه داد:تخریب کنندگان دولت باید پاسخ دهند که چرا این مبناهای حقوق نامتعارف در دولت آنها شکل گرفته است و چرا زمانی که همفکران آنها سرکار بودند این فیشها برملا نشده است. چرا زمانی که سکه هایی دست و دلبازانه پرداخت میشد سکوت کردند؟ مردم به خوبی متوجه شدند که مساله از کجا شکل گرفته و تا حدودی هم طیف تندرو اصولگرا ناشی گری کردند. آنچه که به عنوان برگ برنده داشتنددستشان رو شد و ظاهرا خود نسبت به آنچه که مد نظر داشتند مقصر شناخته شدند.

اتاق فکر علیه دولت به جایی نمی‌رسد

او با بیان اینکه اتاق های فکر متعددی علیه دولت فعال هستند و هر از گاهی سوژه هایی را مطرح می‌کنند که چه بسا دور از ذهن نیست که در آینده نزدیک نیز به فعالیت خود ادامه دهند، اما باز هم به جایی نمی رسند،گفت: دولت در مجموع چند شاخصه عمده دارد که زبانزد خاص و عام است از جمله به علم گرایی, عقلانیت حاکم در دولت و پاکدستی می توان اشاره کرد، بنابراین نمی توانند با تبلیغات ناجوانمردانه دولت تدبیر و امید را زیر سوال ببرند .

قنبری با اشاره به حضور جریان های رقیب روحانی در انتخابات 96 گفت: در انتخابات سال آینده جریان اصلاح طلب و اصولگرای معتدل, همچنان ائتلاف خود را حفظ می کنند و در یک صنف هستند و کاندیدای آنها هم همچنان آقای روحانی است و به حمایت از او می پردازند.

نماینده ادوار مجلسافزود:جریان مقابل روحانی افراطی اصولگرا است و رقابتی بین نیروهای اصولگرا و اصلاح طلبان و نیروهای معتدل اصولگرا برقرار می شود و اکنون اصولگرایانی که در انتخابات 92-94 شکست خوردند و امید چندانی به بازسازی در انتخابات 96 هم وجود ندارد به طرز ناشیانه ای تلاش کردند از طریق مسایل همچون فیش های حقوقی به بازسازی چهره اصولگرایی بپردازند و شکستهایشان را جبران کند، اما با این وجود شکست خود را عمیق تر کردند و در واقع بیشتر در افکار عمومی زیر سوال رفتند.

جلیلی در مقابل روحانی برای همیشه به انزوا کشیده می‌شود

او با اشاره به کاندیدای اصولگرایان در انتخابات سال آتی گفت: طیف تندرو اصولگرا از گزینه های جدیدتری استفاده خواهند کرد و به نظر می آید که به دنبال چهره های سنتی و کسانی که در گذشته وارد گود رقابت های انتخاباتی شدند نمی روند و از چهره های جدیدتری در عرصه رقابت استفاده می کنند.

قنبری پیرامون فعالیت های جلیلی گفت: سعیدجلیلی نماینده طیف تندرو اصولگرا است و در واقع جریانی که مدعی مقابله با دولت است و با روحانی به رقابت می پردازد ؛اما این که شخص سعید جلیلی پا به عرصه انتخابات بگذارد بعید است چنین ریسکی کند . طیف اصولگرا وزن این کاندیدا را می دانند به طور حتم رای روحانی خیلی بیشتر از انتخابات 92 است و چهره ای مثل جلیلی که رای کمتری دارد و در مقابل روحانی برای همیشه به انزوا خواهد رفت.

بعید است احمدی نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شود

عضو حزب مردم سالاری پیرامون نقش احمدی نژاد در انتخابات 96 گفت: احمدی نژاد بعید است شخصا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و احتمال دارد از فردی از وزرای خود یا فردی که در دولت نهم و دهم به او نزدیکتر بوده است حمایت کند. البته مساله شورای نگهبان را هم دارد و دستش باز نیست که بخواهد از افراد نزدیک به خود حمایتی کند و این احتمال وجود دارد که احمدی نژاد با سایر افراد تندرو اصولگرا در مجموع در یک سطح قرار گیرد و از یک فرد خاصی حمایت کنند.

203/201

کد خبر: 659206

وب گردی

وب گردی