اعتراض معززی نیا به بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری/لطفا یک ویراستار استخدام کنید!

حسن معززی نیا خطاب به شهرداری نوشت:حالا که شما داری برای یادآوری برجستگی‌های فرهنگ ما و پلشتی تمدن غربی این‌قدر زحمت می‌کشی خوب است یادت نرود «نوشتن» در تاریخ ادب این سرزمین قدر و منزلت داشته و نیازمند شعور و سواد بوده. 

به گزارش ایسکانیوز حسین معززی نیا منتقد و مدرس سینما و سردبیر مجله 24 در صفحه فیسبوک خود نوشت:

آقا یا خانم طراح و ایده‌پرداز تابلوهای باشکوه ضد زندگی شنیع آمریکایی که در شهر تهران نصب شده: لطفاً حالا که داری انحراف‌های بی‌شمار این از خدابی‌خبرها را فهرست می‌کنی، یک ویراستار هم استخدام کن و جملات نبوغ‌آسایت را پیش از انتشار بده ایشان یک نگاهی بیندازد.
این جمله‌ که «در آمریکا از پنج نوزاد، دو نوزاد به صورت نامشروع به دنیا می‌آید» عبارت ابلهانه‌ای است چون معنایش این است که حرام‌زاده بودن آن دو کودک نتیجه‌ی عملکرد دکتر، پرستار، ماما یا به‌طور کلی فرایند پزشکی تولد کودکان در آمریکاست، در حالی‌که حرام‌زادگی اتفاقی است که در لحظه‌ی انعقاد نطفه رخ می‌دهد و بنابراین شما می‌توانی بنویسی: «در آمریکا از پنج نوزاد، دو نوزاد نامشروع است» چون این دو نوزاد حتی اگر به دنیا نیایند و مادر و کودک تلف شوند هم نامشروع‌اند و کل فرایند ربطی به این ندارد که نوزاد به چه «صورت» به دنیا می‌آید.
حالا که شما داری برای یادآوری برجستگی‌های فرهنگ ما و پلشتی تمدن غربی این‌قدر زحمت می‌کشی خوب است یادت نرود «نوشتن» در تاریخ ادب این سرزمین قدر و منزلت داشته و نیازمند شعور و سواد بوده.
گمان می‌کنم حتی در آمریکای جهان‌خوار از هر ده تابلویی که به در و دیوار نصب می‌کنند ده تایش را می‌دهند یک آدم باسواد بخواند و تایید کند.

502502

کد خبر: 659217

وب گردی

وب گردی