چرا رئیس فراکسیون امید در جلسه دولت و مجلس حضور نداشت؟ / گمانه‌زنی رسانه‌های اصولگرا درباره قهر احتمالی عارف

محمدرضا عارف در حالی در جلسه افطار حسن روحانی برای نمایندگان مجلس غائب بزرگ لقب گرفت که رسانه های اصولگرا نسبت به این عدم حضور واکنش نشان دادند.

ایسکانیوز- عبداله احمدی: یکی از رسانه های اصولگرا عدم حضور محمدرضا عارف در جلسه افطاری دولت برای نمایندگان مجلس را قهر و دلخوری او از اعضای دولت حسن روحانی در حمایت از علی لاریجانی در انتخابات هیئت رئیسه مجلس عنوان کرده است.

این رسانه در ادامه گمانه زنی خود نوشته است:" در این جلسه که به میزبانی رئیس‌جمهور و در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد بسیاری از چهره‌های مجلس دهم در این نشست حضور یافتند اما محمدرضا عارف چهره‌ مطرح لیست امید از غایبان مهم این نشست بود. پس از انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس و جلوس علی لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس،عارف از حمایت دولت از علی لاریجانی دلخور بوده و به نظر می‌رسد غیبت عارف در این جلسه نیز بی‌ارتباط با این مسئله نبوده است.یک هفته قبل از آغاز مراسم افتتاحیه مجلس دهم، حزب اعتدال و توسعه که دبیرکلی آن بر عهده محمدباقر نوبخت است، در همایشی که در سالن اجلاس سران برگزار شد از علی لاریجانی برای سخنرانی در آن مراسم دعوت کرده بود که عده‌ای این اقدام را حمایت دولت از لاریجانی تلقی کرده بودند".

این ادعا که از سوی یک خبرگزاری منتسب به اصولگرایان مطرح شده در حالی صورت می گیرد، که نه تنها عارف بلکه مسعود پزشکیان و علی مطهری نواب اول و دوم رئیس پارلمان نیز در این جلسه حضور نداشتند البته شب قبل از این جلسه پزشکیان در دیدار رئیس جمهور با دست اندرکاران برجام حضوریافته بود.

در همین حال؛ محمدرضا نجفی، عضو فراکسیون امید گفته است:با شناختی که از آقای عارف دارم گمان نمی‌کنم عدم حضور وی دلیل خاصی داشته باشد. مسائل شخصی در یک سطح بین بزرگان موضوعیت ندارد.نجفی تاکید کرد که گمان نمی‌کنم و اطمینان دارم که حضور نیافتن عارف در نشست یکشنبه شب مجلس و دولت علت خاصی نداشته است.

فتحی: عارف ما را توصیه به صبر می کند

محمد جواد فتحی، نماینده مردم تهران در گفت و گو با ایسکانیوز درباره اینکه گفته می شود عارف پس از انتخابات هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون های تخصصی مجلس به نوعی قهر کرده و انزوا گزیده است گفت: چرا باید آقای عارف قهر کند؟ آقای عارف نجابت به خرج داده است و با صداقت و پاکی پای همه حرف هایی که به مردم زده ایستاده است.

وی تصریح کرد: ممکن است ما در مصاف با آنهایی که بداخلاقی می کنند و بازیگیری در می آورند،شکست بخوریم ولی ما از فضائل اخلاقی و ارزش های انسانی پاسداری می کنیم و مطمئن هستیم که بهره آن را خواهیم برد ، بد اخلاقان سیاسی هم بازی سیاسی خودشان را ادامه دهند تا به ظاهر موفق شوند.

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سئوال که آیا ریاست مرکز پژوهش های مجلس به عارف پیشنهاد شده یا نه خاطرنشان کرد: آقای عارف واقعا انسانی اخلاقی و متدین است و حاضر نبود که ارزش های اخلاقی را زیر پا بگذارد تا یک منصب اجتماعی را برای عمر چندروزه حیات دنیا به عهده بگیرد.

وی ادامه با بیان اینکه به نظر می رسد در این قضیه هم عده ای بازی کردند گفت: ابتدا گفتند که نامزدها نام نویسی کنند که من به اتفاق آقایان کواکبیان و رحیمی جهان آبادی ثبت نام کردیم اما بنده بعد از نام نویسی احساس کردم که آقایان به دنبال این بودند که با نام نویسی توجیه داشته باشند بگویند که چون آقای عارف نیامد نام نویسی کند پس نباید انتظار داشته باشد که ما ایشان را به عنوان رئیس مرکز پژوهش ها انتخاب کنیم و مسلم است که واضح بود رئیس این مرکز از قبل تعیین شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوالی که آیا آقای عارف از مسائل این چنینی و بازی های سیاسی در انتخابات کمیسیون ها با خبر است و واکنش وی در برابر این اتفاقات چه بوده است، گفت: ایشان در برابر بداخلاقی هایی که از سوی برخی دوستان در مجلس مشاهده می کنیم، ما را دعوت و توصیه به صبر و تقوا می کند البته کاری که خودشان هم این روزها انجام می دهند.

عارف: قهر و ناامیدی در قاموس اصلاح طلبی نمی گنجد

با این حال، قهرعارف در حالی از سوی رسانه های مدعی اخلاق مداری مطرح شده است که عارف اخیرا و در دیدار با اعضای حزب ندای ایرانیان در سخنانی با صراحت عنوان کرد که نا امیدی در قاموس اصلاح طلبی جایگاهی ندارد و در مجلس شورای اسلامی به دنبال پیاده سازی آرمان ها و ایده آل های خود هستیم ولی ایده آلیست نیستیم و واقعیت های موجود را درک می کنیم و بر اساس همین واقعیت ها، فعالیت های خود را در قالب فراکسیون امید با جدیت ادامه خواهیم داد.وی با اشاره به برخی تحلیل ها درباره بی انگیزگی اش در مجلس گفت: عارف چه کسی است که بخواهد قهر کند یا بی‌انگیزه باشد؟ من در فضایی که همه در نا امیدی به سر می بردند، در سال ۹۲ وارد عرصه انتخابات شدم و به کمک جوانان فضای نا امیدی آن زمان را تغییر دادیم. حال چگونه می توانم بی انگیزه باشم؟ قهر و نا امیدی در قاموس من و اصلاح طلبی نیست.

204/201

کد خبر: 659277

وب گردی

وب گردی