پیام تسلیت وزیر بهداشت به مناسبت درگذشت عباس کیارستمی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی درگذشت عباس کیارستمی؛ هنرمند افتخار آفرین کشور را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در این پیام آورده است : کیارستمی فیلمساز صاحب سبک و بدون جایگزین سینمای کشورمان درحالی با دنیای مادی وداع کرد که آوازه هنرش در جهان طنین انداز است .
وزیر بهداشت در این پیام یادآور شد: این هنرمند افتخار آفرین علاوه بر سینما در عرصه‌های گوناگونی چون شعر، عکاسی، طراحی و نقاشی فعالیت داشت و نگاه ناب و اصالت فرهنگی هنرمندان ایرانی را در عرصه گیتی امتداد داد.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

عباس کیارستمی، فیلمساز صاحب سبک و بدون جایگزین سینمای کشورمان درحالی با دنیای مادی وداع کرد که آوازه هنرش در جهان طنین انداز است و اهل هنر و نیز منتقدان صاحبنظر، نگاه روان و شاعرانه او به انسان و جهان و آثار منحصر به فردش را می ستایند.
آن هنرمند افتخار آفرین که علاوه بر سینما در عرصه‌های گوناگونی چون شعر، عکاسی، طراحی، نقاشی و... فعالیت داشت؛ نگاه ناب و اصالت فرهنگی هنرمندان ایرانی را در عرصه گیتی امتداد داد.
ضایعه درگذشت این نابغه هنر هفتم را به خانواده و عموم بازماندگان، دوست دارانش و اهالی فرهیخته و نجیب فرهنگ و هنر تسلیت می‌گویم و برای او که در آخرین شب ماه مبارک رمضان از این جهان به «خانه دوست» رفت تا در ضیافت رحمتش «زیر درختان زیتون» آرامشی ابدی یابد؛ رحمت و غفران الهی مسئلت می‌نمایم.

20106

کد خبر: 659311

وب گردی

وب گردی