سکوت احمدی‌نژادی‌ها در مقابل بگم بگم نمایندگان مجلس بر سر پرونده‌های رییس دولت سابق

سایت‌های حامیان احمدی‌نژاد از زمان اعلام آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد از سوی سخنگوی قوه قضائیه مانور گسترده‌ای بر روی فیش‌های حقوقی داشتند.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از ارمان، یکشنبه ۱۳ تیر ماه بود که سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه دستور تسریع در پروند‌های قضائی شامل احمدی‌نژاد هم می‌شود، گفت: « پرونده آقای احمدی‌نژاد هم فراموش نشده. به واسطه منصب ایشان پرونده مستقیما به دادگاه می‌رود و در حال رسیدگی است.» همین یک جمله کافی بود که برخی دیگر پیگیر این پرونده شوند. البته پیش از این هم حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مورد این موضوع سخن گفته بود چنانکه در فروردین ماه سال ۹۳ در پاسخ به پرسش فارس درباره محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: رسیدگی به پرونده رؤسای جمهور تابع ضوابط و شرایط تعیین شده در قانون است. وی گفت: در خصوص این پرونده هم بعد از اعلام شکایت پرونده به دادگاه رفت و تحقیقات درباره آن ادامه دارد. محسنی اژه‌ای گفت: در خصوص شکایت یکی از شهروندان اردبیلی هم دادگاه بررسی کرده و به این ترتیب رئیس جمهور سابق را مجرم شناخته است. فارغ از این موضوعات از روز یکشنبه نمایندگان مجلس نسبت به پرونده احمدی‌نژاد موضع گرفتند که از جمله آنها علی مطهری و محمود صادقی بودند. صادقی گفته بود:« در مورد رئیس‌جمهور سابق آقای محمود احمدی‌نژاد سه پرونده در دیوان محاسبات تشکیل شده است و رای هم صادر شده است اما اجرا نمی‌شود.» به هر حال آن طور که صادقی گفته ، قرار است ماجرای صدور حکم و اجرا نشدن آن پیگیری شود.

روش نخ نما شده رسانه‌های بهاری!

نکته قابل تامل سکوت احمدی‌نژاد، یاران او و سایت‌هایی است که در جهت اهداف رئیس جمهور سابق فعالیت می‌کنند. این سکوت یادآور روزی است که احمدی‌نژاد در برنامه تبلیغاتی و انتخاباتی خود با دو کلمه بگم بگم رقیبان را تحت فشار قرار می‌داد. سایت‌های حامیان احمدی‌نژاد از زمان اعلام آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد از سوی سخنگوی قوه قضائیه مانور گسترده‌ای بر روی فیش‌های حقوقی داشتند و سعی کردند به زعم خودشان با سرگرم کردن افکار عمومی به این موضوع ، آنها را به سمت فراموش کردن وضعیت پرونده احمدی‌نژاد هدایت کنند که سخت در اشتباه بودند چرا که عملکرد رئیس جمهور نهم و دهم به راحتی قابل حذف از اذهان نیست.

افطاری به جای پرونده قضائی!

همچنین این سایت‌های خبری تلاش کردند تا با مانور خبری گسترده برای مراسم‌های افطاری که از سوی احمدی‌نژاد برگزار و از اقشاری برای حضور در آن دعوت می‌شود تا حدودی اذهان را از این پرونده منحرف کنند چنانکه سایت دولت بهار که مختص پوشش اخبار رئیس جمهور گذشته و حامیان اوست، نوشت؛ شعرا، نویسندگان و هنرمندان کشور ، یکشنبه شب در ضیافت افطار دکتر احمدی‌نژاد که در دفتر کار رئیس دولت‌های نهم و دهم برگزار شد، شرکت کردند.

در این جمع صمیمی، چند تن از حاضران به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در باره وضعیت فرهنگی و هنری کشور پرداختند و سپس احمدی‌نژاد مقدم اهالی فرهنگ ، هنر و ادبیات را در این ضیافت صمیمی گرامی داشت و طی سخنانی گفت: زندگی جمعی بالاترین نماد و نمود عقل و فطرت الهی و انسانی است و انسان بدون زندگی اجتماعی معنا و مفهوم وجودی خود را از دست می‌دهد، بنابراین تمامی خصوصیات و صفات انسانی در ظرف زندگی جمعی شکوفا می‌شود و بروز و ظهور پیدا می‌کند. احمدی‌نژاد در توصیف هنر تعامل ، مدارا و تحمل گفت: زندگی جمعی برپایه همکاری میان انسان‌ها شکل می‌گیرد و با تکیه بر هنر تحمل و مدارا تداوم می‌یابد که این نیز با تاکید بر نقاط قوت و مشترک از یک سو و پرهیز از پافشاری بر نقاط ضعف دیگران و فضای اختلافی از سوی دیگر ظهور و بروز می‌یابد.

احمدی‌نژاد انسان بدون آرمان را منتج به سرگشتگی، حیرت و بی‌معنا شدن دانست و تاکید کرد که قدر و منزلت هر کس را می‌توان از آرمان و افق اراده و مطالبات او شناخت. آرمانهای عظیمی مانند توحید، عدالت طلبی، آزادیخواهی، کمال بشری، صلح، امنیت، عزت پایدار، رفاه و کرامت ابناء بشر ، چشم انداز بی‌نهایت حرکت و تلاش و امید را در برابر انسان‌ها می‌گشاید.

رئیس جمهور سابق رشد و کمال انسان را مستلزم به خدمت گرفتن سه هنر اصلی مدارا و تعامل با دیگران ، آرمانخواهی و امید آفرینی و نیز عشق و محبت به همنوعان دانست و با تاکید بر تجلی این هنرهای اصیل و اساسی در وجود انسان کامل افزود: انسان کامل همیشه و همه جا زیبایی می‌بیند و با مدارا و تحمل به تعامل و همکاری با دیگران می‌پردازد و بالاترین ظرفیت تحمل ، ایثار و از خودگذشتگی را از خود بروز می‌دهد. همه وجود او آکنده از عشق و مهر و محبت به دیگران است و با انگیزه‌ای کامل برای رسیدن به قله‌های بلند آرمانخواهی تلاش می‌کند.

وی از ملت بزرگ ایران به عنوان ملتی فرهیخته ، فرهنگی و تمدن ساز نام برد و افزود: ایرانیان ، مسئولیت حفظ و گسترش ارزش‌های الهی و انسانی را از دیر باز پذیرفته‌اند و با ارائه هنرمندانه آن به نسل‌های پی در پی ، از آن صیانت کرده و امروز آن را به نسل‌های امروز بشری به امانت سپرده‌اند. در این ماموریت بزرگ و تاریخی ، هنرمندان این مرز و بوم، در خط مقدم حرکت ملت قرار داشته اند. وی اثرگذاری و ماندگاری هر اثر هنری را منوط به بهره‌مندی آن از تعامل و مهرورزی و آرمانخواهی دانست و گفت : به هر مقدار که دل خالق یک اثر هنری از عشق به انسان‌ها و آرمان‌های الهی و انسانی سرشار باشد ، به همان میزان اثرگذار و ماندگار خواهد بود. احمدی‌نژاد در پایان سخنانش برای شفای بیماران به ویژه سلامتی آقای حسین محب اهری از هنرمندان عرصه سینما دعا کرد.

205/201

کد خبر: 659350

وب گردی

وب گردی