«گلستانه» از عید فطر مهمان خانه های ایرانی می شود

سید محمد مناجاتی تهیه کننده «گلستانه» از پخش این برنامه همزمان با عید سعید فطر از شبکه آموزش سیما خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش، سید محمد مناجاتی تهیه کننده برنامه «گلستانه» گفت: با توجه به نیاز شبکه آموزش سیما به یک برنامه ادبی که نسل جوان و مشتاقان ادب فارسی را با استادان ادبیات آشنا کند برآن شدیم برنامه ای با نام «گلستانه» را تولید و راهی آنتن کنیم.

وی افزود: در برنامه «گلستانه» بر آنیم با توجه به پرداختن به فرهنگ و ادب ایران زمین، پنجره ای نو به سوی پیوند هنرهای ایرانی یا همان هفت هنر با ادبیات و شعر فارسی باز کنیم. مجله ادب و هنر که سال ها است جایش در رسانه خالی است با نام «گلستانه» به گونه ای طراحی شده که آیتم های متنوع حال مخاطب را تلطیف کند.

وی بیان کرد: این برنامه مشابه برنامه «دستان» که پیش از این از شبکه آموزش سیما پخش می شد، همواره ریتم و آیتم های متنوع دارد و برای بخش های میانی هر هفته، گفتگویی ویژه با حضور استادان مطرح ادب و هنر در قالبی مشخص و با تعیین موضوع تولید شده است.

این تهیه کننده تصریح کرد: زاویه نگاه برنامه «گلستانه» در واقع وام ستانی هنرهای مختلف از جمله سینما، تئاتر، معماری، موسیقی و... به ادبیات فارسی است. این برنامه با بخش های مختلفی همچون «معرفی کتاب»، « دری به خانه خورشید» که مستند دیدار با اهالی هنر است و «دمی با شاهنامه» به روایت علی رواقی، «دوربین گلستانه» که سیری در رویدادها، نکوداشت ها و اتفاقات ادبی در طی هفته در کشور را دارد و همچنین «اخبار گلستانه» که به تازه های فرهنگ و ادب و شعر و موسیقی می پردازد، مهمان خانه های ایرانی است.

مناجاتی در پایان اضافه کرد: همزمان با عید سعید فطر نخستین برنامه «گلستانه» با موضوع پیوند ادبیات و خوشنویسی از گذشته تا امروز و با حضور اسرافیل شیرچی، خوشنویش معاصر و دکتر بقایی ماکان ادیب و استاد دانشگاه روی آنتن می رود.

برنامه «گلستانه»به همت گروه مهارت های تخصصی و عمومی شبکه آموزش و تهیه کنندگی سید محمد مناجاتی و اجرای مریم مه نگار هر پنجشنبه از شبکه آموزش سیما پخش می شود..

505502

کد خبر: 659368

وب گردی

وب گردی