لاریجانی: پرداختی‌های نامتعارف نه تنها قانونی نبوده بلکه کاملا خلاف قانون بوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از آنکه بررسی کردیم که به چه دلیل این حقوق های نامتعارف پرداخت می شد مشخص شد که برخی از این پرداختی ها که به گفته عده ای براساس قانون صورت می گرفت نه تنها قانونی نبوده بلکه کاملا خلاف قانون بوده است این در حالی است که در قانون سقف حقوق و مزایای مستمر ذکر شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازخانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی بعد از ارائه گزارش رئیس مرکز پ‍ژوهش های مجلس درباره حقوق های نامتعارف افزود: با توجه به اینکه در یک ماه اخیر کمیسیون های تخصصی مجلس شکل رسمی به خود نگرفته بود و موضوع انتشار فیش های حقوقی رخ داد، من احساس کردم که این موضوعی است که مجلس نمی تواند از آن جدا شده و باید در متن پیگیری آن قرار گیرد.

وی ادامه داد: براین اساس هم با مرکز پژوهش ها، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور جلساتی گذاشته شد و اعلام کردیم که اطلاعات لازم را ارائه دهند که معلوم شد اطلاعات لازم در خود این مراکز نظارتی نیز وجود ندارد، در این گزارشی که امروز آقای جلالی ارائه دادند نشان داد که یک موضوع به این مهمی مسئله اصلی دستگاه های نظارتی ما نبوده، در این زمینه سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات زمانی که گزارش هایی در مورد صندوق توسعه ملی به مجلس ارائه می کردند هیچگاه اشاره ای به حقوق ها نداشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می رسد در این زمینه تا حدودی در بخش اجرایی کشور و واحدهای نظارتی غفلت صورت گرفته در حالی که باید با حساسیت بیشتری به این موضوع نگریسته می شد.

دکتر لاریجانی با یادآوری ارائه گزارش هایی پیرامون حقوق های نامتعارف افزود: بعد از ارائه این گزارش ها مشخص شد این حقوق های نامتعارف امری جدی بوده که وجود آن را نمی توان کتمان کرد البته در همه بخش ها نبوده بلکه در برخی از بخش ها از جمله در بانک‌ها مشاهده می شد.

پرداختی‌های نامتعارف نه تنها قانونی نبوده بلکه کاملا خلاف قانون بوده است

وی یادآور شد: بعد از آنکه بررسی کردیم که به چه دلیل این حقوق های نامتعارف پرداخت می شد مشخص شد که برخی از این پرداختی ها که به گفته عده ای براساس قانون صورت می گرفت نه تنها قانونی نبوده بلکه کاملا خلاف قانون بوده است این در حالی است که در قانون سقف حقوق و مزایای مستمر ذکر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر در بعضی از جاها از قانون سوء استفاده شده است به گونه ای که برای آنکه یک شرکت دولتی ضیق نباشد اعلام کرده ایم که مجمع آن شرکت یا هیأت امنای آن تصمیم می گیرند که سوء استفاده کنندگان، در یک جلسه همه اختیارات هیأت امنا را به هیأت عامل داده اند و سپس هیأت عامل حقوق وضع کرده است که معلوم است شخصی که این اقدام را انجام داده است مرتکب خلاف شده است.

لاریجانی گفت: همچنین در برخی از موارد نیز غفلت صورت گرفته به گونه ای که حساسیت کافی در مجامع وجود نداشته به گونه ای که فوق العاده های ویژه ای که گذاشته می شد در سال های بعد ضریب پیدا می کرد و لذا یکی از علل تخلفاتی که شکل گرفته همین موضوع است.

205/201

کد خبر: 659442

وب گردی

وب گردی