گزارش مرکز پژوهش ها درباره فیش های حقوقی برای ریشه یابی تخلفات بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش مرکز پژوهش ها کامل نبوده و صرفا برای ریشه‌یابی تخلفات صورت گرفته بود، گفت: مسیر آماده است و آقایان می توانند پیگیری های خود را انجام دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه در جلسه علنی امروز (سه شنبه 15 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده 22 افزود: این ماده به وظایف و اختیارات رئیس جلسه اختصاص دارد. در شرایطی که حدود 20 روز است که تذکر نمایندگان به دلیل کمبود وقت انجام نمی شود اما یک ساعت وقت مجلس به گزارش مرکز پژوهش ها اختصاص یافت.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کدام یک از بندهای ماده 22 این اجازه را داده که چنین کمیته ای در موضوعات مختلف تشکیل شود.این در حالی است که به دستور شما کمیته ای جهت پیگیری حقوق های نامتعارف تشکیل شده از سوی دیگر در گزارش مرکز پژوهش ها هیچ اشاره ای نشده که چگونه قرار است پول ها به بیت المال بازگردد و چه نقص هایی نیز در این زمینه وجود دارد. لذا به نظر می رسد این گزارش تفاوتی با گزارش های رسانه ها ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در شرایطی که هنوز کمیسیون های تخصصی مجلس تشکیل نشده بود بهتر آن بود که کمیته ای جهت پیگیری حقوق های نجومی شکل گیرد. حال اینکه این اقدام خوب بود یا نه خودتان قضاوت کنید زیرا در هر حال یکی از ارکان رسیدگی به این موضوع مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور است که اگر اکنون نیز کمیسیون های تخصصی مجلس بخواهد این موضوع را بررسی کند چاره ای برای استفاده از این ارکان ندارد.

لاریجانی افزود: اینکه چرا این کار را انجام داده‌ایم باید بگویم که در همین بند 6 ماده 22 تهیه گزارش‌ها جزو اختیارات رئیس مجلس است البته ما نمی گوییم این گزارش کامل است بلکه تلاش داشتیم تا علت را ریشه یابی کنیم تا بتوانیم از این تخلفات جلوگیری کنیم حال مسیر آماده است و آقایان می توانند پیگیری های خود را داشته باشند.

202/201

کد خبر: 659477

وب گردی

وب گردی