ایسکانیوز: نخست وزیر اسلواکی امروز، یک شنبه پس از نشست سران اتحادیه اروپا اعلام کرد ممکن است این کشور تحریم های جدید این اتحادیه علیه روسیه را وتو کند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، «رابرت فیکو» گفت: از آنجایی که تحریم هایی ضد روسی باعث کاهش رشد اقتصادی اسلواکی می شود، دولتش مخالف تحریم های جدید علیه روسیه است.
وی افزود: تا زمانی که اتحادیه اروپا نتایج و ضربه های حاصل از تحریم های پیشین را درک نکند دلیلی برای اعمال تحریم های تازه وجود ندارد.
تصمیم گیری در اتحادیه اروپا به طریق «اجماع» انجام می شود و در نتیجه مخالفت یک عضو مانع اتخاذ تصمیم در این سازمان اروپایی می شود.
گفتنی است اتحادیه اروپا به روسیه هشدار داده است که اگر تا حداکثر یک هفته دیگر در اقدامات نظامی خود در شرق اوکراین تجدید نظر نکند با دور تازه تحریم های اروپا مواجه خواهد شد.
«هرمن ون رومپوی» رئیس شورای اروپا این خبر را یکشنبه در بروکسل در مقر این شورا اعلام کرد.
رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز شنبه (۳۰ اوت، 8 شهریور) در مقر این اتحادیه دور هم جمع شدند و محور نشست آن ها بحران اوکراین و چگونگی واکنش به اقدامات نظامی روسیه بود.
در پی این نشست، از کمیسیون اروپا خواسته شده است که هرچه سریع تر اقدامات مقدماتی برای دور تازه تحریم ها را انجام بدهد و پیشنهادات خود را ظرف یک هفته به دولت های اروپایی ارائه کند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز گفته است در صورتی که روسیه در مهلت تعیین شده در سیاستش تجدیدنظر نکند یا اوضاع در اوکراین وخیم تر شود، اتحادیه اروپا تحریم های بیشتری را به تصویب خواهد رساند.
اتحادیه اروپا و آمریکا تا به حال تعداد زیادی از شرکت‌ها و مقام‌های روسیه را در کنار رهبران جدایی طلب در اوکراین تحریم کرده اند.
کد خبر: 65948

وب گردی

وب گردی