تمهیدات اورژانس در مراسم عید فطر

 رییس مرکز فوریتهای پزشکی کشور تمهیدات اورژانس کشور در مراسم عید فطر را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر امین صابری نیا گفت: تمهیدات لازم صورت گرفته تا پرسنل اورژانس بتوانند در کمترین زمان ممکن مصدومین را به مراکز درمانی برسانند.
او در ادامه گفت: همچنین مراکز هدایت عملیات و بحران در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز پشتیبانی لازم از دانشگاههای شهرهای مجاور و سایر دانشگاهها انجام شود.
رییس اورژانس کشور افزود: در زمان برگزاری نماز عید فطر در تمام شهرها بحث استقرار آمبولانس را خواهیم داشت و در عین حال دستور آماده‌باش هم به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها داده شده است.
او با بیان اینکه اقدامات اورژانس از زمان اعلام عیدسعید فطر آغاز می‌شود، افزود: در عین حال از آنجایی که با سه روز تعطیلی مواجهیم، برای جاده‌ها نیز تمهیداتی انجام شده تا در جاده‌ها دچار چالش نشویم. در عین حال از ظرفیت آمبولانس‌ هوایی هم استفاده می‌شود. بطوریکه ۲۰ فروند بالگرد اورژانس در طرح نماز عید فطر فعال هستند.
دکترصابری نیا در ادامه گفت :در شهر تهران نیز نیروهای عملیاتی اورژانس در نقاط مختلف مصلی جهت ارائه خدمات بهتر مستقر خواهند بود .
او گفت: مرکز اورژانس تهران جهت پوشش امدادی نماز باشکوه عید سعید فطر،از ساعت 22 روز سه شنبه 15 تیرماه درمکانهای مختلف مصلی تهران آغاز و تاپایان نماز عیدسعید فطر به صورت آماده باش با تعداد ۴۰ اکیپ امدادی در مصلی تهران و خیابان‌های اطراف آن استقرار خواهند داشت.
رییس اورژانس کشور افزود: ناوگان اورژانس تهران با ۲۸ دستگاه آمبولانس ، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس که در نقش کلینیک سیار هستند، همچنین ۴دستگاه خودروی پشتیبانی و ۴ دستگاه خودروی فرماندهی به همراه پرسنل درمانی اعم از پزشک ، پرستار و تکنسین های فوریتهای پزشکی درمحل های از پیش تعیین شده مستقر خواهندبود.
دکترصابری نیا گفت : هموطنان درصورت نیاز به خدمات پزشکی علاوه بر تماس با 115 می‌توانند به اکیپ های مستقر درمحل مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند.

20106

کد خبر: 659486

وب گردی

وب گردی