احتمال وقوع سیل  درآذربایجان شرقی و غربی /  هجوم گردو خاک و تداوم آن در 9 نقطه کشور

رئیس مرکز حوادث و اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروز و فردا نیروهای مدیریت بحران در 11 استان کشور به دلیل رگبار باران، وقوع سیل و هجوم گردوخاک از کشور عراق در آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران مهدی رحمتی نژاد در خصوص آماده‌باش نیروهای مدیریت بحران گفت: نیروهای میریت بحران از بعد از ظهر امروز تا فردا(چهارشنبه) در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به دلیل رگبار باران، گاهی رعد وبرق ، وزش باد و احتمال رخداد وقوع سیل و آبگرفتگی معابر به ویژه در نقاط و مسیل‌های کوهستانی؛ برای مقابله با خسارات‌ احتمالی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

او درخصوص دیگر هشدار مدیریت بحران تاکید کرد: با توجهبه گردو خاک انتقال یافته از سوی عراق به کشور ما، پدیده گردو خاک طی امروز و فردا در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و با میزان کمتر در فارس، بوشهر و لرستان حضور مدام خواهد داشت.

رئیس مرکز حوادث و اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه تاکید کرد: با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرکزی کشور، امروز در سمنان شمال اصفهان و قم رخداد گردوخاک دور از انتظار نیست.

رحمتی نژاد با بیان اینکه در استان‌های درگیر با گردو خاک نیز نیروهای مدیریت بحران در آماده‌باش کامل قرار دارند گفت: فردا (چهارشنبه) علاوه بر مناطق مرکزی مذکور، استان‌های مرکزی و جنوب تهران نیز با احتمال هجوم پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

او گفت: هموطنان نقاط کور از لحاظ، تردد و برپایی چادردر حاشیه رودخانه‌ها و فضای آزاد خودداری کنند.

105105

کد خبر: 659507

وب گردی

وب گردی