افزایش 15 درصدی کرایه سرویس مدارس تهران

در این لایحه سازمان تاکسیرانی و شرکت واحد اتوبوسرانی موظف اند که برای سرویس مدارس دخترانه از بانوان راننده استفاده شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از عصر ایران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه افزایش 15 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 96-95 را تصویب کردند.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر و در جریان بررسی لایحه نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 96-95 گفت: در این لایحه پیشنهاد شده تا 10 درصد از مبلغ را شرکت های خصوصی طرف قرارداد دریافت کنند.

وی افزود: کمیسیون عمران با دریافت 10 درصد مبلغ قرارداد از سوی شرکت های خصوصی مخالفت کرده و این رقم را به دو درصد کاهش داد.

دنیامالی با بیان اینکه به مشکلات این حوزه در لایحه توجه شده است، خاطر نشان کرد: در این لایحه سازمان تاکسیرانی و شرکت واحد اتوبوسرانی موظف اند که برای سرویس مدارس دخترانه از بانوان راننده استفاده شود.

معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص این لایحه گفت: سرویس های مدارس تنها از نظر مسافت قیمت گذاری می شوند در صورتی که با توجه به شکایت متعدد والدین از نحوه عملکرد سرویس های مدارس، باید بررسی کیفی فعالیت سرویس ها مورد توجه شورا قرار گیرد.

وی افزود: برهمین اساس در لایحه قیمت گذاری سرویس های مدارس، باید نحوه نظارت بر عملکرد آنها نیز لحاظ شود.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس واقعی نیست، افزود: مبالغی بالاتر از مبلغ رسمی و تعیین شده از والدین گرفته می شود.

میثم مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی نیز که دراین جلسه شورا حضور داشت، گفت: سازمان تاکسیرانی کار ساماندهی سرویس مدارس را به عهده دارد و کار عقد قرارداد همکاری از سوی آموزش و پرورش و مدیران مدارس انجام می شود.

وی افزود: 22 هزار سرویس مدرسه در تهران فعال هستند که تعدادی از این خودروها تاکسی و بسیاری نیز خودروهای شخصی هستند.

وی گفت: سازمان تاکسیرانی تاکنون برای 16 هزارخودرو سرویس مدارس در سطح تهران برچسب نظارت صادر کرده است.

مظفر افزود: شهرداری تهران سالانه چند صد میلیون تومان برای ساماندهی سرویس مدارس شامل ارائه آموزش و نظارت بر معاینه فنی خودروها هزینه می کند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در خصوص این لایحه گفت: بهتر است سازمان تاکسیرانی مرجع نهایی در شکایت والدین از نحوه فعالیت سرویس مدارس باشد.

وی گفت: سازمان تاکسیرانی باید هر سه ماه یکبار گزارش وضعیت سرویس های مدارس را به شورا ارائه کند.

چمران گفت: دراین زمینه باید تفاهم نامه و قرارداد کاری میان سازمان تاکسیرانی و مدارس منعقد شود تا از بروز بسیاری از مشکلات موجود جلوگیری شود.

براساس این گزارش، در نهایت لایحه افزایش 15 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس شهر تهران برای سال تحصیلی آینده با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

کد خبر: 659532

وب گردی

وب گردی