آمادگی یگان‌های حفاظت محیط زیست شمیرانات برای مقابله با آتش‌سوزی

رییس اداره محیط زیست شهرستان شمیرانات با اشاره به افزایش دما و احتمال آتش‌سوزی در این منطقه گفت: یگان‌های حفاظت اجرایی در منطقه، آمادگی کامل جهت مقابله با هر گونه آتش‌سوزی اراضی را دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، بیژن مقیمی دراین باره گفت: با توجه به تعامل‌هایی که بین بخشداری ها و شهرداری‌های این منطقه صورت گرفته، آمادگی مقابله با آتش سوزی در مناطق تحت پوشش و مناطق اراضی ملی که زیر نظر سازمان منابع طبیعی است وجود دارد و همچنین برای جلوگیری از آتش سوزی در منطقه از هموطنان می خواهیم که از روشن کردن آتش در منطقه بپرهیزند .

او درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه نیز افزود: با توجه به جلسه ای که به صورت هفتگی در فرمانداری تشکیل می شود کلیه دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه و ارجاع آن ها به مقامات قضایی را دارند.

مقیمی در ادامه به هموطنانی که در ایام تعطیلات برای تفریح به منطقه شمیرانات می‌روند، توصیه کرد: از رها کردن زباله‌های خود در محیط طبیعی بپرهیزند و آن ها را در مکان هایی که شهرداری برای جمع آوری زباله قرار داده است بیندازند.

او همچنین تاکید کرد: درصورت مشاهده هرگونه صید غیرمجاز از رودخانه ها با عاملان آن‌ها برخورد جدی خواهد شد و این افراد در اختیار مقامات قضایی قرار می‌گیرند.

20106

کد خبر: 659597

وب گردی

وب گردی