تأسیس کانون ازدواج در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که محدودیتی برای ایجاد کانون‌های فرهنگی دانشجویان در دانشگاه وجود ندارد، از تأسیس کانون فرهنگی ازدواج در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، ساسان موگهی، با اشاره به این‌که در حال حاضر 14 کانون فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: اگر بخواهیم در دانشگاه‌ها به سمت فرهنگ ایرانی‌اسلامی حرکت کنیم باید در این راه تفکر و تعقل لازم انجام شود؛ به نظر می‌رسد یکی از راه‌های تفکر و تعقل در این زمینه ایجاد کانون‌های فرهنگی است زیرا این مجموعه‌ها بسترهایی را فراهم می‌کند تا دانشجویان در کنار یکدیگر به کسب تجربه بپردازند و کارهای گروهی را تجربه کنند.

وی با بیان این‌که اخیراً با تأسیس کانون فرهنگی ازدواج در دانشگاه موافقت شده است، گفت: اعتلا و ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه در حوزه ازدواج، برقراری تعادل در سلامت جسمی و روانی دانشجویان، ایجاد انگیزه در دانشجویان برای ازدواج آگاهانه و ... از جمله اهداف راه‌اندازی این کانون است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: در راستای این اهداف، اعضای این کانون وظایفی از جمله برگزاری کارگاه‌های روانشناختی درباره ازدواج، انجام پژوهش‌های فرهنگی برای شناخت مشکلات ازدواج دانشجویان در امر ازدواج، دعوت از صاحب‌نظران برای سخنرانی در دانشگاه، برگزاری جلسات بین شورای مرکزی این کانون و شورای فرهنگی دانشگاه در زمینه ازدواج را بر عهده دارند.

موگهی با بیان این‌که محدویتی برای تأسیس کانون‌های فرهنگی در دانشگاه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 700 دانشجو در کانون‌های مختلف فرهنگی دانشگاه فعالیت می‌کنند؛ هر درخواستی مبنی بر تأسیس کانون فرهنگی در دانشگاه، در صورتی که با عملکرد کانون‌های دیگر تداخل نداشته یا کانونی به همین نام در دانشگاه وجود نداشته باشد و یا با قوانین خاصی که درباره مؤسس آن کانون وجود دارد مغایرت نداشته باشد مورد موافقت قرار می‌گیرد.

20101

کد خبر: 659603

وب گردی

وب گردی