تعداد زیاد بیکاران شایسته استان بوشهرنیست/توسعه مهارت وکارآفرینی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه مهارت‌آموزی و کارآفرینی گفت: تعداد بالای بیکاران شایسته استان بوشهر نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حسین اسکندری سه‌شنبه شب در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت روز قلم بیان کرد: یکی از آرزوهای اهل قلم این است که در جامعه ما رسانه‌ها در جایگاه‌های واقعی خود وجود ندارد.

وی در خصوص فعالیت‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی استان افزود: مرکز علمی کاربردی از سال ۸۲ در بوشهر با دو مرکز آغاز به‌کار کرد و اکنون ۲۰ مرکز در سراسر استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون این دانشگاه‌ها ۲۵ هزار دانش آموخته فارغ‌التحصیل و ۱۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل در چهار بخش صنعت و معدن، کشاورزی، مدیریت و خدمات و فرهنگ هنر هستند.

اسکندری با تشکر از مدیران گذشته دانشگاه علمی کاربردی در استان بوشهر گفت: ما در راستای تحول علمی و مهارت آموزی طرح ویژه‌ای تنظیم کرده‌ایم و اجرا خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی این دانشگاه مهارت آموزی و کارآفرینی است و این طرح نیز در همین راستا است.

وی با بیان اینکه طرح دانشگاه علمی کاربردی در راستای اقتصاد مقاومتی است بیان داشت: تاسیس باشگاه مهارت‌های نوین برای آفرینش فن آوری‌های نوین است.

اسکندری بیان کرد: در استان بوشهر هفت هزار جوان وجود دارد که فاقد شغل و مهارت هستند که در شان این استان نیست و امیدواریم با این طرح تحولی را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر در پاسخ به وجود مدرسان ناکارآمد در برخی مراکز این دانشگاه عنوان کرد: در این راستا بازرسی‌های مداوم انجام می‌شود و فعالیت‌ها ارزیابی می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخص‌ها برای دارا بودن یک دانشگاه فعال رئیس مرکز است اما متاسفانه انتخاب رییس مرکز در حوزه ما نیست و نگاه غیر تخصصی برخی مسئولین ضربه به کیفیت دانشگاه‌ها است.

اسکندری خاطرنشان کرد: نقش و کنش‌گری دانشجویان یکی از مهمترین موارد پویایی دانشگاه است لذا تلاش می‌کنیم با برنامه‌های جدید انجمن‌های این دانشگاه را فعال کنیم و فعالیت‌های دانشجویان در زمینه‌های مختلف را فراهم کنیم.

20101

کد خبر: 659606

وب گردی

وب گردی