اجرای «کسوف» و «مجلس ضربت زدن» به یاد کیارستمی

نمایش «کسوف» به کارگردانی ایوب آقاخانی به زنده یاد عباس کیارستمی تقدیم شد، همچنین محمد رحمانیان کارگردان «مجلس ضربت زدن» نیز یاد این هنرمند را گرامی داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نمایش، نمایش «کسوف» که این روزها با بازی حمیدرضا آذرنگ و نسیم ادبی روی صحنه است اجرای سه شنبه شب ۱۵ تیر ماه خود را به عباس کیارستمی هنرمند برجسته ایرانی که روز دوشنبه ۱۴ تیرماه در فرانسه دار فانی را وداع گفت، تقدیم کرد.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان این نمایش در پایان این نمایش از تماشاگران خواست که به احترام این هنرمند بزرگ یک دقیقه سکوت کنند و متذکر شد: دیشب عباس کیارستمی را از دست دادیم و من متاسفم که در کشوری زندگی می کنم که با یک اشتباه ساده می شود اسطوره ای بی جایگزین را از دست داد. جای خالی عباس کیارستمی تا قرن ها خالی خواهد ماند حتی اگر صدا و سیمای کشورمان آنقدر که باید به این شکوه و جایگاه نپردازد. پس به احترام عباس کیارستمی و به احترامی مردی که در جهان نام ایران را در عرصه فرهنگ به قله نشاند یک دقیقه سکوت می کنیم

نمایش «کسوف» با بازی حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی و ایوب آقاخانی تا ۲۰ تیرماه هر شب ساعت ۲۱ در تئاتر باران اجرا می شود.

عشق به عباس کیارستمی هنوز با مااست

محمد رحمانیان کارگردان نمایش «مجلس ضربت زدن» سه شنبه شب ۱۵ تیر ماه در پایان اجرای این اثر نمایشی ضمن تبریک عید سعید فطر، یاد و خاطره زنده یاد عباس کیارستمی را گرامی داشت.

وی بعد از پایان اجرا ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر بیان کرد: چند روز پیش در همین جا جشن تولد عباس کیارستمی را در تالار اصلی با حضور شما تماشاگران برگزار کردیم و خوب یادم می آید که در همین شب با عشق این جشن تولد را گرفتیم و حالا که او از این دنیا رفته باز هم با عشق یاد او را گرامی می داریم. امیدوارم حالا که عباس کیارستمی از میان ما رفته است، روح او آرام باشد. بنده به سهم خودم و از طرف گروه اجرایی نمایش فقدان این هنرمند عزیز و پرافتخار کشورمان را تسلیت می گویم.

محمد سریر، عزیز ساعتی، میترا محاسنی، محسن حسینی، سعید عقیقی از جمله هنرمندانی بودند که در این اجرا به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی محمد رحمانیان با بازی امیر جعفری، رامین ناصر نصیر، رضا مولایی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، سانیا سالاری، یاسر خاسب و مهتاب نصیرپور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

505

کد خبر: 659619

وب گردی

وب گردی