برای دریافت دفترچه بیمه المثنی تامین اجتماعی چه باید کرد؟

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی برای دریافت دفترچه درمانی المثنی خود در صورت مفقودی می‌توانند با مراجعه به شعبه و همراه داشتن مدارک لازم نسبت به اخذ مجدد دفترچه اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در صورت مفقود شدن دفترچه درمانی، بیمه شده یا افراد تبعی وی می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب تامین سازمان و با ارائه مدارک زیر، نسبت به دریافت دفترچه درمانی المثنی خود اقدام نمایند:

- تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه المثنی توسط بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی

- رسید پرداخت خسارت دفترچه المثنی ( برای بار اول معادل ۵۰ درصد و در موارد بعدی معادل یک برابر حداقل دستمزد روزانه سال مربوطه)
در صورتی که دفترچه درمانی، بنا به گواهی مراجع ذی‌صلاح(مراجع قضایی، نیروی انتظامی و ...) بر اثر حوادث غیرمترقبه مانند سرقت، سیل و ... مفقود شده باشد، صدور دفترچه المثنی به صورت رایگان انجام می شود.

- یک قطعه عکس جدید ٤*٣

- مدارک هویتی (شناسنامه یا کارت ملی)

نحوه تمدید و تامین اعتبار دفترچه بیمه درمان

برای تمدید و تأمین اعتبار دفترچه بیمه درمان بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، اقدامات زیر در شعبه صادرکننده دفترچه انجام می‌گیرد:

- رؤیت شناسنامه فرزند دختر بالای ١٥ سال مبنی بر عدم ازدواج

- رؤیت دفترچه آماده به خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت در مورد بیمه شده سرباز جهت افراد تحت تکفل

- ارائه گواهی اشتغال به تحصیل یا از کارافتادگی فرزندان پسر بالای ١٩ سال

- ارائه فیش پرداخت سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد در مورد بیمه شدگان اجباری و مستمری بگیران

- ارائه فیش پرداخت ٩% درمان در مورد بیمه شدگان شاغل در کارگاه فصلی در دوره خارج از فصل

- ارائه فیش پرداخت ٩% درمان در مورد کارکنان شاغل در مطب پزشکان و دندانپزشکان

20106

کد خبر: 659690

وب گردی

وب گردی