محمد مهدی عسگرپور: کیارستمی با بردباری رفتارها و سخنان نامربوط برخی را تحمل کرد

محمدمهدی عسگرپور متنی را در پی درگذشت عباس کیارستمی منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اخبار دریافتی ، در متن پیام محمدمهدی عسگرپور کارگردان سینما که برای درگذشت زنده یاد عباس کیارستمی نوشته است، آماده است:

«همه از خداییم و به سوی اوبازمی گردیم

عباس کیارستمی در مسیر تجربه گرایی انسانی کم نظیر بود، آنچه او به فرهنگ و دارایی های این مرز و بوم و حتی فراتر از آن افزود قابل قیاس با هیچکدام از هنرمندان دست کم چند دهه اخیرمان نیست. بنظرم او لطف خداوندی برای مردمان این سرزمین بود. او بیشترین و بهترین کارهایش را در مقاطعی انجام داد که بسیاری در پی ایجاد تصویری غیرفرهنگی و خشن از ایران در حال جنگ بودند و او یک تنه و البته با تحمل و بردباری سخنان نامربوط و رفتارهای ناشایست برخی هم وطنانش به تجارب گرانقدرش ادامه داد و باعث شد نام سرزمین اش ایران در مجامع مهم بین المللی بعنوان کشوری فرهنگی و صاحب تصویر معرفی شود. به همین اعتبار کاملا طبیعی است اگر در سال های سخت اخیر سربلندیی در جهان نصیبمان شد خود را وامدار و مدیون او بدانیم.

بنظرم به دلایل مختلف این ویژگی مرحوم کیارستمی (عمل به باورش بی توجه به سرزنش سرزنش کنندگان) کمتر مورد توجه ما قرار گرفته، دلایلی که معمولا باعث می شود افتخاراتمان هرز برود و موجبات دلشکستگی مفاخرمان فراهم شود.

درود بر او که در مسیر فهمش از جهان هستی و سربلندی هموطنانش بی توجه به سرزنش اغیار مداومت به خرج داد. روحش شاد

محمدمهدی عسگرپور»

505

کد خبر: 659700

وب گردی

وب گردی