لزوم ارائه گزارش بانک مرکزی در مورد حضور "ایران در لیست سیاه مبارزه با پولشویی" به مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بانک مرکزی باید در مورد حضور ایران در لیست سیاه نهاد مبارزه با پولشویی به مجلس گزارش دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرنگاران جوان، "حمیدرضا حاجی‌بابایی" نماینده مردم همدان با اشاره به حضور ایران در لیست سیاه نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی اظهار داشت: تنها دستگاهی که تاکنون در مورد حضور ایران در لیست سیاه گزارشی ارائه نکرده، بانک مرکزی است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی باید گزارشی در ارتباط با چگونگی شرایط ورود و اینکه چه شرایطی را تاکنون پذیرفته‌ایم بیان کند تا نمایندگان بتوانند در مورد حضور ایران در لیست سیاه این نهاد اظهارنظر کنند.

وی با اشاره به اینکه همگان تاکنون در این مورد تنها براساس اما و اگر صحبت کرده‌اند، گفت: مسلما نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی قوانینی دارد که کشورها باید ملتزم به اجرای آن باشند و ما اکنون نمی‌دانیم جمهوری اسلامی ایران چه شرایطی را پذیرفته است.

حاجی‌بابایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر ایران بار دیگر حضورش در لیست سیاه نهاد مبارزه با پولشویی تمدید شود نقض برجام صورت گرفته است یا خیر، بیان داشت: تعریف برجام در ارتباط با موضوع هسته‌ای است و قرار شده هر موضوعی غیر هسته‌ای در حوزه برجام نباشد.

نماینده همدان اذعان داشت: از این پس غربی‌ها اعلام می‌کنند که برای ارتباط ما با بانک‌ها شروطی دارند که در صورت پذیرش کشورمان ما در مسیر برجام حرکت کرده‌ایم و این یعنی آنکه برجام تمام سیاهی و سفیدی‌هایی که ما می‌خواهیم در طول تاریخ تصمیم بگیریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: مسلما مجلس از بانک مرکزی می‌خواهد تا گزارشی در مورد حضور ایران در لیست سیاه نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

202

کد خبر: 659762

وب گردی

وب گردی