از چادر زدن مسافران در جاده چالوس تا خروج اضطراری سرنشینان خودروها از تونل/بازگشت از سفر را به جمعه موکول نکنید

مسافرانی که تعطیلات عید سعید فطر را برای سفر خود انتخاب کرده اند، ساعت ها در ترافیک جاده ها گرفتار شده و زمان زیادی را برای طی مسیر صرف کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، با اتمام ماه مبارک رمضان و تقارن عید سعید فطر با تعطیلات پایان هفته، موج جدید سفرها در کشور به راه افتاد.

در این میان شهرهای شمالی همچون قبل، بیش از سایر شهرهای کشور مورد استقبال گردشگران قرار گرفته به گونه ای که برخی برای طی کردن مسیری که در شرایط عادی شاید 5 ساعت آن را طی می کردند مجبور شدند شب تا صبح را در جاده سپری کنند.

از روز دوشنبه، ترافیک در جاده های منتهی به شهرهای شمالی گزارش می شد اما تراکم خودروها در جاده ها از روز سه شنبه شدت یافت و روز گذشته نیز تجمع خودروها در جاده ها به حدی بود که حتی مسافران در تونل های جاده کرج - چالوس گیر افتادند و برای کمک به آنها، پلیس وارد عمل شد.

سرنشینان خودروهایی که بیش از یک ساعت و سی دقیقه در ترافیک تونل کندوان گیر افتاده بودند مجبور شدند که از تونل خارج شده تا مشکل تنفسی پیدا نکنند.

در تمام جاده ها صف خودروها به چندین کیلومتر می رسد و پلیس نیز طی روزهای گذشته مرتب هشدار داده که افراد اگر قصد سفر دارند، مسافرت خود را به زمان دیگری موکول کرده و آنهایی که اکنون در جاده ها هستند نیز روز جمعه 18 تیر از سفر بازنگرند و برنامه بازگشت خود را مدیریت کنند.

در همین خصوص اصغر مهری، معاون عملیات پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در 4 محور اصلی تهران به سمت استان‌ های شمالی کشور خبر داد و گفت: به مردم توصیه می شود اگر می خواهند تازه به مسافرت بروند، سفر خود را به تاخیر انداخته و به زمان دیگری موکول کنند و در بازگشت خود نیز بار دیگر حجم ترافیک را مد نظر قرار دهند.

جاده های منتهی به استان های گیلان و مازندران طی روزهای اخیر شاهد ترافیک شدید و پر حجمی بود به گونه ای که عده ای از مسافران به دلیل ساعت ها حضور در جاده چالوس، اقدام به چادر زدن در این جاده کردند.

بر اساس اعلام علی نیک روش، فرمانده پلیس ‌راه دماوند – فیروزکوه دوربین ها، تردد 46 هزار و 711 دستگاه خودرو در کمتر از 32 ساعت گذشته به سمت استان‌ های شمالی کشور را ثبت کرده اند و این آمار در مقایسه با سایر ایام سال بسیار زیاد است.

او با اشاره به حجم بالای ترافیک در جاده های منتهی به استان های شمالی گفا: با توجه به حجم زیاد بار خودروها، رانندگان حتما در هنگام رانندگی صبر و حوصله داشته باشند و در صورت امکان بازگشت خود را به روز جمعه موکول نکنند.

20103

کد خبر: 659785

وب گردی

وب گردی