تااجازه بلند مرتبه سازی می دهند قطع درختان خیابان ولیعصر ادامه دارد

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران بااشاره به وضعیت نامناسب درختان خیابان ولیعصر و قطع برخی از این درختان، گفت: تازمانیکه شهرداری اجازه می‌دهد در حاشیه خیابان ولیعصر ساختمان‌های مرتغع ساخته شود؛ باید شاهد بروز چنین اتفاقاتی نیز باشیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا رحمت الله حافظی گفت: گودبرداری و نیلینگ که برای پایدارسازی گود ساختمان‌های بلند مرتبه انجام می‌شود؛ آسیب جدی به ریشه درختان زده و ارتفاع ساختمان‌ها نیز مانع تابش نور خورشید بر این درختان می‌شود.

او با اشاره به آسیب‌هایی که سنگفرش کردن جوی بر درختان زده است گفت: بلندمرتبه سازی، گودبرداری و نیلینگ و سنگفرش کردن جوی آب سه عامل، اصلی آسیب دیدن درختان خیابان ولیعصر(عج) است.

حافظی با بیان اینکه باید جلسه‌ای با محمدحقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر برگزار و از شهرداری دعوت شود تا برای روند فعلی امور در این خیابان بازنگری صورت گیرد گفت: قطعا اگر این رویه ادامه یابد، حتی کاشت درختان جدید نیز مشکل را حل نمی‌کند؛ چراکه وقتی نور به خیابان نرسد قطعا درختان جدید نیز با مشکلی روبرو می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه باید محدودیت در ارتفاع ساختمان‌های این خیابان ایجاد شود گفت: اگر ارتفاع ساخت و سازها در خیابان ولیعصر(عج) محدود و سنگفرش‌ها نیز جمع آوری شوند دغدغه در مورد ادامه حیات درختان این خیابان کمتر می‌شود.

او افزود: برای بهبود وضعیت فعلی درختان خیابان ولیعصر(عج) نیازمند همراهی مابقی اعضای شورا هستیم.

105105

کد خبر: 659936

وب گردی

وب گردی