جزییات حادثه خروج واگن باری در ایستگاه زاگرس

مدیرکل راه آهن لرستان با بیان اینکه «حادثه خروج واگن باری در ایستگاه راه آهن زاگرس جزو حوداث درجه دوم محسوب می‌شود» گفت: علت اصلی این حادثه نقص فنی واگن و خط، همچنین افزایش سرعت از سوی لوکوموتیوران گزارش شده است و هیچگونه خسارت قابل توجهی در برنداشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسین مرتضوی با اشاره به حادثه روز گذشته مبنی بر خارج شدن یک واگن باری در ایستگاه مرزی زاگرس و انسداد خط راه‌آهن اندیمشک-لرستان اظهارداشت: یک قطار باری حدود ساعت ۱۳:۰۰ بعد از ظهر روز گذشته مشغول عملیات مانور در ایستگاه بود که در حین عملیات، آخرین واگن از روی سوزن‌های جنوبی خارج شد.

وی افزود:علت اصلی این حادثه نقص فنی واگن و خط، همچنین افزایش سرعت از سوی لوکوموتیو ران گزارش شده است.

مدیرکل راه آهن لرستان خاطرنشان کرد: به دلیل وزن زیاد واگن، برای جابه‌جایی آن نیاز به یک جرثقیل ۱۲۰ تن "کایرو" بود که باید از شهر اندیمشک به ایستگاه ارسال می‌شد.

سرپرست راه آهن زاگرس تصریح کرد: از زمان خروج واگن از خط تا آزاد شدن خط در مجموع ۵ساعت زمان صرف شد که تنها ۲۵ دقیقه مربوط به انجام عملیات آزادسازی واگن شد و بقیه آن مربوط به فاصله شهر اندیمشک تا ایستگاه هفت قطار و پیمایش آن ازسوی جرثقیل است.

به گفته مرتضوی در مجموع دو قطار باری و دو قطار مسافربری در خطوط اهواز-مشهد و اهواز-تهران حدود یک ساعت و یک ساعت و نیم با تاخیر مواجه شدند و بروز این اتفاق هیچگونه اعتراضی از سوی مسافران در برنداشت.

وی با بیان اینکه "چنین حوادثی جزو سوانح درجه دوم در راه‌آهن محسوب می‌شود" گفت: متاسفانه برخی افراد در شبکه‌های مجازی با انتشار عکس های تقلبی به دنبال ایجاد حساسیت هستند در حالی که اتفاق هولناکی رخ نداده است و مشکل ما برای جابه‌جایی واگن به دلیل فاصله گرفتن بوژی از خط بود وگرنه با استفاده از دستگاه قورباغه در داخل ایستگاه، واگن را بلند می‌کردیم.

سرپرست راه آهن زاگرس در پایان یادآور شد: این حادثه خسارت قابل توجهی نیزدر بر نداشت به طوری که واگن آسیب جدی ندید و دو عدد سوزن ناقص شده نیز تعمیر شدند.

601/401

کد خبر: 660012

وب گردی

وب گردی