امدادرسانی به 636 تن طی 24 ساعت گذشته/ آمادگی امدادگران در جاده‌ها

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تدابیر اتخاذ شده جهت دور دوم سفرهای تابستانی و بازگشت مسافران از تعطیلات عیدفطر را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر ناصر چرخساز در توضیح تدابیر اتخاذ شده جهت بازگشت مسافران تعطیلات عید فطر، به طرح تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر که از 15 تیر ماه آغاز شده، اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای این طرح، نیروهای هلال‌احمر برای آغاز دور دوم سفرهای تابستانی فعال هستند و بر همین اساس ظرفیت خدمات رسانی هلال احمر سه برابر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه روزانه 4000 نیروی امدادی جهت ارایه خدمات لازم به هموطنان در آماده‌باش هستند، افزود: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله اورژانس، پلیس راه و راهداری انجام شده است.

چرخساز گفت: البته بر اساس تجارب سال‌های گذشته و حجم زیاد تردد خودروها در تعطیلات عید فطر و همچنین تعطیلات تابستانی، تمهیدات لازم جهت دور دوم سفرهای تابستانی و تعطیلات عیدفطر را در نظر گرفتیم. بر این اساس در محورهای مواصلاتی که به لحاظ پرخطر بودن یا حجم تردد مسافر، از اهمیت بیشتری برخوردارند، توجه لازم صورت گرفته تا مشکلی برای مسافران پیش نیاید.

رییس سازمان امداد و نجات در ادامه بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه از سوی رانندگان و مسافران تاکید کرد و افزود: با توجه به حجم تردد در محورهای شمالی کشور، لازم است مسافران ضمن کنترل شرایط فنی خودروی خود قبل از حرکت، در صورتی که در تونل‌ها دچار ترافیک شدند، شیشه‌های خودرو را بالا کشیده و خودروهای خود را خاموش کنند؛ چرا که روشن بودن خودروها، تجمع گازهای سمی و ایجاد مسمومیت را به دنبال خواهد داشت. همچنین در صورت بروز مشکل، از طریق شماره 112 مراتب را به نیروهای امدادی اعلام کنند.

چرخساز همچنین در ادامه با اشاره به انجام 184 عملیات امداد و نجات در کشور طی 24 ساعت گذشته، گفت: در شبانه روز گذشته ٦٣٦ تن توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده و 152 تن نیز در جریان سوانح و حوادث اتفاق افتاده نجات یافتند.

او 14 مورد عملیات رهاسازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در 24 ساعت گذشته 93 تن از مصدومان سوانح و حوادث به مراکز درمانی منتقل شدند و ٣٩٦ تن هم خدمات لازم را به صورت سرپایی دریافت کردند. 83 تن از هموطنان هم اسکان موقت داده شدند.

105105

کد خبر: 660013

وب گردی

وب گردی