طلا به ۱۳۵۶ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۳۵۶ دلار و ۴۱ سنت رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا در اواخر امروز رویکردی محتاطانه را در پیش گرفته اند، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت، اما همچنان در مسیر ثبت ششمین هفته افزایشی متوالی باقی ماند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1356 دلار و 41 سنت رسید. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد رشد داشته است. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد کاهش به 1358 دلار و 10 سنت رسید.
برایان لن، مدیر شرکت گلدسیلور سنترال در سنگاپور گفت: «ما از دیروز شاهد اصلاح نسبی قیمت طلا بوده ایم.»
آمارهای منتشر شده در روز پنجشنبه و در آستانه گزارش بازار کار آمریکا نشان داد که رشد فرصت های شغلی پس از افزایش ضعیف ماه می، مجددا شدت یافته است.
فرصت های شغلی در بخش خصوصی آمریکا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار افزایش داشت و کسب و کارهای کوچک میزان استخدام ها را افزایش دادند. در هفته گذشته شهروندان کمتری برای دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کرده اند.
جیمز گاردینر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «انتشار آماری بسیار قوی از بازار کار آمریکا موجب کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد شد، اما به نظر می رسد که روند افزایشی قیمت فلز زرد در میان مدت تداوم خواهد داشت.»
تحلیلگران گفتند، هرگونه ضعف در بازار کار آمریکا می تواند نشان دهنده این مسئله باشد که در کنار ابهام اقتصادی ایجاد شده پس از رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، فدرال رزرو آمریکا قرار نیست به این زودی ها نرخ بهره را بالا ببرد.
طلا به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا هرگونه افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و ارزش دلار را نیز بالا می برد و این به ضرر قیمت طلاست.

601/401

کد خبر: 660043

وب گردی

وب گردی