شستشو و پانسمان اتوماتیک زخم در بیمارستانهای ایران

محققان یک شرکت دانش بنیان دستگاه ترالی شستشوی زخم را طراحی کرده اند که به صورت اتوماتیک و در شرایط استریل زخم های بیماران را پانسمان می کند؛ این سیستم متناسب با هر بخش بیمارستانی ساخته شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد نادری زاده، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان و مجری طرح «ساخت ترالی شستشو و پانسمان اتوماتیک» گفت: ما توانستیم در این شرکت، برای اولین بار ترالی شستشو و پانسمان را به صورت اتوماتیک طراحی کنیم.

او با بیان اینکه شستشو و پانسمان زخم بیمار باید در محیط استریل انجام گیرد تا از انتقال عفونت به بیمار بعدی جلوگیری شود، گفت: در حال حاضر از ترالی های شستشو و پانسمانی استفاده می شود که می تواند عفونت بیماری را به بیمار دیگری انتقال دهد؛ این ترالی که طراحی کرده ایم به صورت اتوماتیک و در شرایط استریل زخم های بیمار را پانسمان می کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: در این ترالی شستشو، دو سطل برای مواد عفونی و غیر عفونی، لگن با قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت برقی، سیستم شستشو با پمپ پریستالتیک، محفظه جداگانه برای ماده ضدعفونی کننده با سنسور چشمی وجود دارد تا عملیات پانسمان زخم یک بیمار به صورت اتوماتیک انجام گیرد.

نادری زاده در خصوص مزایای این طرح گفت: قابلیت حمل و نقل آسان، انجام شستشو و پانسمان استریل با کمک یک نفر و قابلیت شارژ مجدد و کم مصرف بودن از مزایای دستگاه ترالی شستشو و پانسمان اتوماتیک به شمار می رود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: اکنون این ترالی متناسب برای بخش های مختلف بیمارستانی همچون ارتوپدی، جراحی، عفونی و... طراحی شده و ایرادات نمونه اولیه در آن برطرف شده است.

او با تاکید بر اینکه قرار است این ترالی وارد بازار شود، گفت: با استفاده از این ترالی، شستشوی زخم بیمار، به صورت اتوماتیک صورت می گیرد؛ بدین واسطه هزینه کمتری بر دوش بیمار خواهد بود زیرا دیگر لازم نیست دستکش، گاز استریل و... را تهیه کند.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، بعد از نمونه اولیه ترالی شستشو که در سال ۱۹۳۷ اختراع شد، طرح ما اولین ترالی شستشوی زخمی به شمار می رود که به صورت اتوماتیک است؛ اکنون در حال تحقیق و توسعه هستیم و بنا داریم تا در شهریور امسال تولید انبوه را آغاز کنیم.

نادری زاده با بیان اینکه این طرح مورد تایید وزارت بهداشت بوده است، گفت: اخیرا طی نامه ای از سوی وزیر بهداشت، خرید ترالی شستشوی زخم تضمین شده و قرار است علاوه بر بیمارستان شیراز، بیمارستان های سراسر کشور این نوع ترالی را از شرکت دانش بنیان ما خریداری کنند.

این شرکت دانش بنیان به عنوان اولین واحد کسب و کار مشترک شناخته شده و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در دل آن قرار دارد. این شرکت دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت نمونه اولیه صنعتی مورد حمایت قرار گرفته است.

20104

کد خبر: 660163

وب گردی

وب گردی