«باغ آلبالو»ی اکبر زنجانپور بعد از 29 سال به روی صحنه می رود/وقتی موشک از اجرای نمایش ممانعت کرد

اکبر زنجان‌پور بعد از جشنواره فجر «باغ آلبالو » را به روی صحنه تالار وحدت می برد.

اکبر زنجان پور کارگردان و بازیگر در گفت و گو با ایسکانیوز در مورد کار جدیدش گفت: در صددم نمایش «باغ آلبالو» آنتون چخوف را بعد از جشنواره فجر به روی صحنه تالار وحدت ببرم.

وی در مورد انگیزه اجرای مجدد این اثر ادامه داد: این نمایش 29 سال پیش به کارگردانی من در تالار وحدت اجرا شد، اما در شب دوم اجرا موشک عراق به نزدیکی محل اجرا اصابت کرد و اجرای این نمایش متوقف شد. چون آن زمان نتوانستم آن کار را به روی صحنه ببرم تصمیم گرفتم دوباره اجرای این اثر را آغاز کنم.

زنجانپور در مورد انتخاب بازیگران افزود: هنوز بازیگران این نمایش مشخص نشده اند. بعید می دانم از بازیگران 29 سال پیش استفاده کنم زیرا کسانی که آن زمان نقش میانسال را داشته اند اکنون کار نمی کنند و پیر شده اند و کسانی هم که نقش جوان را داشتند اکنون به میانسالی رسیده اند و دیگر نمی توانند همان نقش را ایفا کنند. حال شاید از بازیگری که آن زمان نقش جوان را بازی می کرده برای یک نقش میانسال دعوت کنم.

این هنرمند همچنین در خصوص شایعاتی که مبنی بر کسالتش منتشر شده است گفت: من حالم خوب است و در سلامت کامل به سر می برم، نمی دانم چه کسانی این شایعه را پخش کردند چون دیروز هم چند نفر با من تماس گرفتند و جویای احوالم شدند اما من خوب هستم، صبح ها ورزش و پیاده روی می کنم و نمی دانم دیگر برای سلامتی باید چه کاری انجام دهم.

اکبر زنجانپور کارگردان و بازیگر پیشکسوت کشورمان است که در نقش فضل ابن سهل در سریال ولایت عشق خوش درخشید، زنجانپور فعالیت هنری را با بازی در تئاتر از سال ۱۳۴۵ در دانشگاه شروع کرد، سال ۱۳۴۹ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد. از سال ۱۳۶۵ نیز تدریس در دانشگاه را شروع کرد. وی در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ عضو کمیته ملی تئاتر در سازمان یونسکو بود. وی سال ۱۳۸۳ در نمایش شب هزار و یکم به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرده است.

505502

کد خبر: 660207

وب گردی

وب گردی