فرانسه-پرتغال/ گام آخر برای تصرف جام

تیم های ملی فوتبال فرانسه و پرتغال یکشنبه شب دیدار پایانی جام ملت های اروپا را برگزار می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، یکشنبه شب ساعت 23:30 (به وقت تهران) با بازی تیم‌های پرتغال و فرانسه پرونده این دوره از رقابت‌های یورو 2016 بسته می‌شود.

تیم ملی فرانسه که شب فینال می‌تواند از میزبانی نهایت استفاده را ببرد در شرایطی به مصاف پرتغال می‌رود که توانست در مرحله نیمه نهایی با دو گل قهرمان جهان را شکست دهد تا آلمان‌ها این بار از طعم شیرین فینال به دور باشند.

آنتوان گریزمان ستاره این روزهای تیم ملی فرانسه که توانست در بازی گذشته فرانسه را به فینال برساند امیدوار است که بتواند با یک بازی جذاب و دیدنی مقابل تیم پرتغال، فرانسه را به جام قهرمانی رقابت‌های 2016 نزدیک کند.

فینال خانگی همیشه برای فرانسه خوش یمن بود و آنها توانستند در یورو 1984 و جام جهانی 98 که در خانه برگزار شده بود دو جام را فتح کند.

تیم ملی پرتغال با شکست تیم ملی ولز که در این دوره از رقابت‌ها درخشید به مرحله نیمه نهایی یورو 2016 رسید، با توجه به تماشگران پر شور فرانسوی که خروس جنگی ها را برای حمله شارژ می‌کنند کار بسیاری سختی دارند.

بسیاری از کارشناسان ورزشی معتقدند تیم ملی پرتغال با گذشت چند بازی از رقابت‌های یورو 2016 کریستیانو رونالدو فقط ستاره این تیم نیست بلکه بازیکنانی همانند نانی و سانچز با بازی‌های تاثیر گذار خود توانستند تیم پرتغال را به فینال برسانند.

البته رونالدو ستاره بی نظیری است که گاهی با پاس کاری‌ها و گل‌های به موقع در رقابت‌های حساس یورو 2016 توانست این تیم را یک تنه از حذف نجات دهد.

تیم ملی پرتغال برای حضور در فینال مسابقات همه تلاش خود را به کار می‌برد تا در مقابل خروس‌ها بایستد اما فرانسه با توجه به شرایط میزبانی شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

در این دیدار کلاتنبرگ داور 41 ساله که فینال چمپیونزلیگ بین رئال مادرید و اتلتیکومادرید و دیدار فینال جام حذفی انگلیس بین کریستال پالاس و منچستریونایتد را سوت زد، به عنوان داور انتخاب شد.

او در طول یورو نیز دو دیدار بلژیک-ایتالیا و کرواسی-چک را در مرحله گروهی سوت زده بود. کمک های او سیمون بک و جک کولین است و آندره مارینتر و آنتونی تایلر نیز داوران پشت دروازه خواهند بود. پیش از این دو داور انگلیسی در فینال جام ملت های اروپا سوت زده اند.سال 1960 آرتور الیس و چهار سال بعد آرتور هلند فینال‌های یورو را قضاوت کردند.

سومین فینال اروپایی و پنجمین فینال تاریخ خروس‌ها یکشنبه برابر پرتغال برگزار خواهد شد.آنها فرصت دارند دوباره جام قهرمانی را در خانه و برابر هوادارانشان بالای سر ببرند.

604/602

کد خبر: 660214

وب گردی

وب گردی