طرح ممنوعیت فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران یک مساله تبلیغاتی است

دبیر‌ انجمن شرکت های هواپیمایی گفته است وضعیت اقتصادی بوئینگ نشان می‌دهد این شرکت برای ادامه فعالیت خود به امضای قراردادهای فروش بیشتر نیاز دارد و اگر آمریکایی‌ها منافع این شرکت را در نظر بگیرند، نباید با فروش هواپیما به ایران مخالفت کنند.

به گزاش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفته است در دوران تحریم تعداد هواپیماهای مسافری و شرکت های هوایی در ایران افزایش یافته است و تصریح کرده است:اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تعداد هواپیماهای ایران ۲۵ فروند بود اما هم اکنون تعداد آن به ۲۷۰ فروند افزایش یافته است و این نشان می دهد شرکت های ایرانی توانسته اند نیازهای ناوگان هوایی خود را تامین کنند.

مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه سال ها است امریکایی ها صنعت حمل و نقل هوایی ایران را تحریم کرده اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران این توانمندی را دارد باوجود فشارهای دشمنان صنعت هوانوردی خود را همچنان سرپا نگه دارد.

سامانی به ایرنا گفته است: هرچند مجلس نمایندگان امریکا ممنوعیت فروش هواپیمای مسافربری بوئینگ را به ایران تصویب کرد اما این مصوبه باید در مجلس سنای امریکا نیز مطرح شود تا با امضای رییس جمهوری این کشور‌عملی شود، در حالی که دولت امریکا به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) مکلف شده است.

وی با بیان اینکه دولت امریکا نباید اجازه دهد مانعی در راه اجرای برجام به وجود آید، اظهار داشت: به نظر‌ می رسد طرح ممنوعیت فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران یک مساله تبلیغاتی است که تحت فشار تندروها، مجلس نمایندگان این کشور آن را تصویب کرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: وضعیت اقتصادی بوئینگ نشان می دهد این شرکت برای ادامه فعالیت خود به امضای قراردادهای فروش بیشتر نیاز دارد و اگر امریکایی‌ها منافع این شرکت را در نظر بگیرند، نباید با فروش هواپیما به ایران مخالفت کنند.

مجلس نمایندگان امریکا روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه امسال با ۲۳۹ رای موافق و ۱۸۵ رای مخالف، فروش هواپیمای مسافری توسط شرکت هواپیمای بوئینگ را به ایران ممنوع کرد. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیش قرارداد خرید ۱۰۹ فروند هواپیما را با این شرکت امریکایی منعقد کرده است.

607/602

کد خبر: 660236

وب گردی

وب گردی