راه اندازی خط مسافری بین چابهار- عمان از طریق ترمینال مسافری بندر شهید کلانتری

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از راه اندازی خط مسافری بین چابهار- عمان از طریق ترمینال مسافری بندر شهید کلانتری در ماه آینده خبر داده است و از سازمان منطقه آزاد چابهار خواسته تا هماهنگی لازم با مسوولان مربوطه جهت تسهیل در تردد خودروهای مسافران عمانی را انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف بررسی زمینه افزایش تعاملات در خصوص جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و نقش مؤثر آنها در ترافیک کالا و کشتی و بررسی دیدگاه های کارشناسی در خصوص راه اندازی پایانه های مسافری، نفتی، کانتینری، تولیدی، صنعتی و مواد معدنی و ایجاد پسکرانه ها مناسب برگزار شد.

بهروز آقایی مدیر‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این دیدار گفته است: افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی باعث تغییرات اساسی و جهش چشمگیری برای استان و منطقه رقم خواهد زد و مسئولین منطقه و استان باید به بحث توسعه چابهار را با یک نگاه منسجم و هدف گذاری صحیح بنگرند زیرا ما خدمات صادقانه به مردم را برای خود تکلیف می دانیم.

وی اظهار داشت: هرگونه توسعه در منطقه باید بر معیشت مردم تأثیر گذار باشد و ما کار همه سرمایه گذاران در بندر چابهار را پشتیبانی می کنیم و به آنها نگاه شریک تجاری داریم.

به گزارش روابط عمومی آقایی اظهار‌داشت: انتظار ما از سازمان منطقه آزاد چابهار این است با توجه به راه اندازی خط مسافری بین چابهار- عمان از طریق ترمینال مسافری بندر شهید کلانتری در ماه آینده هماهنگی های لازم با مسولان ذیربط مانند نیروی انتظامی، گمرگ و ... جهت تسهیل در تردد خودروهای مسافران عمانی در سطح کشور و کوتاه کردن فرایند اداری مسائل مربوط به ترانزیت در منطقه آزاد را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مبارکی مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی سرلوحه فعالان اقتصادی ماست و چون اقتصاد مقاومتی درون زاست ما باید از درون کشور گامهای اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی برداریم.

وی ادامه داد: بسترهای رشد و توانمندسازی در استان خصوصاً در بخش معدن فراهم است زیرا استان سیستان و بلوچستان استان رنگین گمان معادن کشور است.

607/602

کد خبر: 660261

وب گردی

وب گردی