«عبدلی» در تالار محراب «کارگاه آموزش سیاه بازی»  برگزار می کند

جواد انصافی «کارگاه آموزش سیاه بازی» را در تالار محراب را ه اندازی می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی تئاتر محراب، جواد انصافی که تجربه‌های بسیاری در زمینه نمایش‌های شادی‌آور ایرانی در کارنامه خود دارد با همکاری مجموعه تئاتر محراب «کارگاه آموزش سیاه بازی» را برگزار می‌کند.

انصافی دلیل برگزاری این کلاس‌ها را نگرانی برای فراموش شدن نمایش‌های تخت‌حوضی عنوان کرد و گفت: متاسفانه جوان‌های این روزها اطلاعات زیادی درباره نمایش‌های شادی آور ایرانی و سیاه بازی ندارند و افراد متخصص در این نوع نمایش رفته رفته کم‌تر شده‌اند، به همین دلیل با همکاری مجموعه تئاتر محراب تصمیم گرفتیم «کارگاه آموزش سیاه‌بازی» را برگزار کنیم.

این کارگردان نمایش‌های تخت‌حوضی افزود: شرکت در این کلاس‌ها محدودیت سنی ندارد و هزینه آن بسیار پایین تعیین شده است تا همه علاقمندان بتوانند شرکت کنند. در پایان دوره، آزمون برگزار می‌شود و به همراه پذیرفته‌شدگان، یک نمایش تخت‌حوضی را به صحنه خواهیم برد.

انصافی به آموزش تکنیک‌های نمایشی در «کارگاه آموزش سیاه بازی» اشاره کرد و گفت: در این کلاس‌ها نفس گیری، ‌ریتم‌شناسی، صدا، حرکات بدن و اصول کلی هنر نمایش به صورت فشرده به هنرجویان آموزش داده می‌شود چون دانستن این مفاهیم در نمایش سیاه بازی به مراتب دارای اهمیت بسیاری است. به عنوان مثال سیاه ممکن است بخواهد بحرطویل بخواند، به همین دلیل باید تکنیک نفس‌گیری را خوب بداند.

وی درباره آموزش‌ شگردهای سیاه بازی گفت: خلاقیت ذهنی و بداهه سرایی را هم به صورت غیر مستقیم به هنرجویان آموزش می‌دهیم. همچنین آن‌ها را با تمام شخصیت‌های مثبت و منفی نمایش‌های تخت‌حوضی آشنا خواهیم کرد حتی شخصیت‌هایی مثل شولی‌پوش که این روزها کمرنگ شده اند.

جواد انصافی که سال‌های زیادی نقش سیاه را بازی کرده‌است، گفت: سیاه بازی قابلیت این را دارد که در هر زمان و دوره‌ای به‌روزرسانی شود و مخاطب خاص خود را پیدا کند. همیشه می‌شود سیاه بازی را با رویکرد مسائل روز اجرا کرد. حتی نمایش‌های «عبدلی و اوستا» هم در واقع سیاه بازی بود با این تفاوت که من صورتم را سیاه نمی کردم. مردم همیشه هم غذای جسم و هم غذای روح نیاز دارند و شادی غذای روح است.

«کارگاه آموزش سیاه‌بازی» از ۲۷ تیرماه روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ الی۱۹:۳۰ به مدت ۳ ماه در مجموعه تئاتر محراب برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به مجموعه تئاتر محراب مراجعه کنند.

505502

کد خبر: 660293

وب گردی

وب گردی