حادثه پتروشیمی بوعلی سینا تاثیری در سودآوری هلدینگ خلیج فارس ندارد

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به حضور کنسرسیومی از ۱۱ شرکت بیمه در آتش‌ سوزی پتروشیمی بوعلی سینا، گفت: این رویداد تاثیری در EPS هلدینگ خلیج فارس ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا، عادل نژاد سلیم درباره وضع حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی مخزن ٢٠٠١C مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، گفت: همان طور که پیش تر اعلام شده بود، مهار آتش مخزن ساعت ٢ بامداد امروز ( شنبه، ١٩ تیرماه) پایان یافت و طبق پیش بینی ها انتظار می رود تا سه هفته دیگر خط تولید این زیرمجموعه به حال عادی برگردد.

وی با اشاره به بیمه مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا و خسارتهای وارده، اظهارکرد: در این شرکت، کنسرسیومی از ١١ شرکت بیمه ای اقدام به بیمه کرده اند که شامل شرکتهای بیمه ایران، البرز، دانا، آسیا، میهن، کارآفرین، سامان، دی، پارسیان، ملت، و ایران معین هستند و رهبری این کنسرسیوم را بیمه ایران به عهده دارد.

این مقام مسئول با بیان این که میزان خسارتهای وارده پس از بررسیهای لازم مشخص و اعلام خواهد شد، درباره اثر این حادثه بر سود هر سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، گفت: این رویداد تاثیری در EPS اعلامی و ٨٦٦ ریالی هر سهم خلیج فارس ندارد.

نژاد سلیم با بیان این که در این باره توضیحاتی در کدال منتشر خواهد شد و سازمان بورس درباره توقف یا عدم توقف نماد «فارس» تصمیم گیری خواهد کرد، یادآور شد: متاسفانه برخی رسانه ها بدون اطلاع از وقوع چنین رویدادهایی اخبار نادرستی را منتشر کردند.

607/602

کد خبر: 660307

وب گردی

وب گردی