کوهکن : معتقد به تشکیل پارلمان اصولگرایی هستم/ چاره ای جز تن دادن به خرد جمعی نداریم

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید: تشکیل لوئی جرگه یا پارلمان اصولگرایی به معنای تن دادن به خرد جمعی است.

محسن کوهکن در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به ایده جدیدی که برای به وحدت رسیدن اصولگرایان با عنوان تشکیل " لویی جرگه اصولگرایی " مطرح شده است خاطرنشان کرد: ایده لوئی جرگه اصولگرایی تشکیل همان پارلمانی است که دوستان مطرح کرده اند و من هم معتقد به تشکیل آن هستم چرا که تشکیل آن را به معنای تن دادن به خرد جمعی می دانم و ما چاره ای جز این کار نداریم که نظر اکثریت را بپذیریم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که با وجود موافقان و مخالفان این طرح، امکان تشکیل آن برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وجود دارد گفت: اگر چه این ایده مخالفانی دارد اما با توجه به اینکه این طرح از گذشته نیز در میان جریان اصولگرا مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته به نظر می رسد وقت آن رسیده که عملیاتی شود و در مجموع می توان گفت که زمینه تشکیل آن در میان اصولگرایان وجود دارد.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم تاکید کرد: پیش‌بینی من این است که این کار به نتیجه قطعی می رسد تا بتوانیم هر چه زودتر با توجه به فرصت کم باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات آینده، گام‌های عملی بعدی را برداریم.

مرتضی نبوی، عضو جامعه اسلامی مهندسین اولین کسی بود که در گفت وگویی ایده پارلمان اصولگرا را مطرح کرد و در باره آن گفت: «به اعتقاد بنده تمامی تشکل های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی اصولگرایان باید دور هم جمع شوند تا به صورت دموکراتیک مجلس یا همان پارلمان اصولگرایی تشکیل شود و تصمیمات از درون پارلمان بیرون بیاید، البته باید این مجموعه فراگیر باشد و قاطبه تشکل های اصولگرایی را پوشش دهد. اینکه این ضرورت را هیچ کس انکار نمی کند که ائتلاف اصولگرایان باید حداکثری-حداکثری باشد.

نباید عده زیادی بیرون بمانند در حالی که جزو طیف اصولگرایی تعریف می شوند، بنابراین باید مشارکت فعال داشته باشند. در این صورت نتیجه و تصمیمی که توسط این سازوکار اتخاذ خواهد شد، مورد دفاع همه قرار خواهد گرفت: بنابراین پیشنهاد بنده این است اصولگرایان دور هم جمع شوند و به صورت دموکراتیک پارلمان تشکیل و با رای نمایندگان تشکل ها، تصمیم به صورت حداکثری گرفته خواهد شد و همه از آن حمایت خواهند کرد.»

چند روز پس از آنکه نبوی ایده پارلمان اصولگرایی را مطرح کرد محمد رضا باهنر که با توجه به عدم حضور در مجلس خود را آماده کارگردانی اصولگرایان در انتخابات سال ٩٦ می کند به میدان آمده و از این ایده دفاع کرد و در این خصوص یادآورشد: «ما برای هر انتخاباتی ٨٠ درصد انرژی خود را صرف وحدت و تنها ١٠ تا ١٥ درصد را صرف رقابت می کنیم.

انتخابات مجلس دهم برای ما تجربه خوبی بود. ائتلاف ٢٢ نفره اصولگرایان قدم خوبی برای اصولگرایان محسوب می شود و نباید این سرمایه را برای دوره های بعدی از دست بدهیم. او در ادامه گفت: اخیرا برخی دوستان پیشنهاد لویی جرگه یا پارلمان اصولگرایی را دادند که پیشنهاد خوبی است. این پارلمان برای این است که اصولگرایان در هر دوره ای به دنبال وحدت نباشند.»

این درحالی است که محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی که از سوی نبوی مطرح و مورد تأیید باهنر قرار گرفته به ایسنا گفته است: چون اصطلاح پارلمان اصولگرایی تعریف نشده است من آشنایی با آن ندارم و وجود چنین تشکل‌هایی را هم مفید نمی‌دانم.

حبیبی خاطرنشان کرد: اگر منظور از این تشکل، یک حزب باشد معتقدم که این حزب که بتواند همه تشکل‌های اصولگرا را زیر پوشش خود قرار دهد قابل تحقیق نیست .وی ادامه داد: اظهارات کسانی که پارلمان اصولگرایی را مطرح کرده‌اند فعلاً در حد نظریه است و یک موضع جامع و مانع و یک تعریف عمیقی ارائه نکرده‌اند، باید این افراد یک تعریف قانع‌کننده‌ای ارائه کرده و همچنین یک تئوری عملیاتی را مطرح کنند.

204/201

کد خبر: 660390

وب گردی

وب گردی