بزرگداشت شیخ حسن مولان‌آباد در سقز برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سقز از برگزاری همایشی در بزرگداشت شیخ حسن مولان‌آباد در سقز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، شهباز محسنی با اعلام این خبر گفت: این همایش اواخر مردادماه به همت دانشگاه آزاد اسلامی سقز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: شیخ حسن مولان‌آباد یکی از مفاخر و دانشمندان طراز اول جهان اسلام و کردستان در عصر افشاریه است که در حوزه دین و فقه و عرفان و قرآن‌پژوهی و ادبیات بسیار اثرگذار بوده و مردم منطقه بسیار به وی ارادت دارند.

محسنی اعلام کرد: شیخ حسن مولان‌آباد ده‌ها اثر علمی در حوزه‌های مختلف از جمله قرآنی نفیس و هنری با خط زیبای نسخ و با ترجمه فارسی و توضیحات و نکات تفسیری از خود به جا گذاشته است.

محسنی همچنین افزود: در این همایش مقالاتی علمی در شناساندن ابعاد مختلف شخصیت علمی شیخ حسن از سوی محققان و استادان در سطح منطقه و ملی ارائه خواهد شد که این مقالات همزمان با برگزاری همایش، در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: چند جلد کتاب از دیگر آثار شیخ حسن مولان‌آباد انتشار خواهد یافت و به دست علاقه‌مندان و اهل مطالعه خواهد رسید.

شیخ حسن مولان‌آباد فرزند شیخ محمود فرزند شیخ محمد فرزند شیخ ابراهیم بستی فرزند شیخ زکریای مهاجر است.

شیخ حسن در سال 1073 هجری قمری در روستای بست از توابع بخش خورخوره شهرستان سقز به دنیا آمد و در سال 1136 در روستای مولان‌آباد سقز وفات کرد، مرقد این دانشمند عارف در روستای مولان‌آباد واقع است.

20101

کد خبر: 660439

وب گردی

وب گردی