معاون فرهنگی وزیر ارشاد:هیچ رسانه‌ای در رساندن فرهنگ به رسایی کتاب نیست

سید عباس صالحی طی پیامی به همایش تحویل تندیس و لوح پایتخت کتاب از اهواز به نیشابور، گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران توانست امواج غرورآفرینی از فعالیت‌های صادقانه و اصیل را در سطح شهرستان‌ها در حوزه کتاب نمایان سازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره‌ پایتخت کتاب ایران، متن پیام سید عباس صالحی به این شرح است:

هیچ رسانه‌ای در رساندن فرهنگ به رسایی کتاب نیست. رسانه‌های دیگر اعم از دیداری و شنیداری و یا حتی ابزارهای قدرتمند سبک زندگی مثل معماری، غذا و لباس، هر یک به رساندن فرهنگ به لایه‌های مختلفی از جامعه و پیشبرد اهداف آن کمک کرده‌اند، اما خوب که بنگریم تکیه همه این‌ها را به کتاب می‌بینیم.
این مقام فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تأکید می‌کند: به دعوت نیشابور، دومین پایتخت کتاب ایران، گروهی از مدیران و کارشناسان گرد هم می‌آیند؛ این گردهم‌آیی فرصتی تازه و یگانه برای هم‌اندیشی و تبادل تجربه است تا به سطوح جدیدی از شناخت نظری و تجربه عملی برسیم.

صالحی مهمترین مسأله این همایش آموزشی را این گونه توضیح می‌دهد: باید بتوانیم به زبان مشترکی در میان اجزای مختلف هر شهر برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی برسیم؛ بتوانیم برنامه‌ها را در گستره‌ای ملی طراحی و اجرا کنیم و با ارائه گزارش به محافل فرهنگی بین‌المللی دستاوردهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهانی عرضه کنیم.

505502

کد خبر: 660511

وب گردی

وب گردی