آمبولانس هایی که بدون بیمار آژیر می کشند توقیف می شوند

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: آمبولانس هایی که بدون بیمار یا جسد اقدام به آژیر کشیدن می کنند، توقیف می شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان سردار تیمور حسینی گفت: خودروهای امدادی همانند خودورهای آتش نشانی و خودروهای پلیس، برای تردد در خطوط ویژه با محدودیت هایی مواجه هستند.

او افزود: این خودروها تنها در زمان ماموریت مجاز به تردد در خطوط ویژه بوده و سایر زمان ها اجازه آژیر کشیدن و حضور در خطوط ویژه را ندارند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفات آمبولانس های خصوصی گفت: میزان تخلف های آمبولانس های خصوصی به نسبت سایر آمبولانس ها بیشتر است و گاه شاهد هستیم که یک خودرو بدون بیمار و یا جسد اقدام به آژیر کشیدن می کند و چنین نمونه ای اگر مشاهده شود، خودرو را توقیف می کنیم.

حسینی ادامه داد: بر اساس قانون، هر گونه استفاده غیر درمانی از جمله مسافر کشی از آمبولانس ها ممنوع و غیر قانونی بوده و با نمونه های آن برخورد می شود.

او از نظارت های شدید پلیس بر خطوط ویژه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام خطوط ویژه تهران که مخصوص تردد اتوبوس های BRT هستند یا با دوربین یا به صورت استقرار نیروهای فیزیکی رصد می شوند و اجازه تخلف در این خطوط را نمی دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عبور آمبولانس ها از چراغ قرمز اظهارکرد: خودروهای آمبولانس که در ماموریت باشند، اجازه عبور از چراغ قرمز را داشته و تردد آنها تخلف محسوب نمی شود.

105105

کد خبر: 660557

وب گردی

وب گردی