پنجمین همایش ملی و بین المللی مهارت آموزی و اشتغال برگزار می شود

سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای از برگزاری پنجمین همایش ملی مهارت آموزی و اشتغال و همچنین گرامیداشت روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه آی و کارآفرینی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در ششم مرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،حسن عزیزی در نشست خبری تبیین برنامه های ستاد بزرگداشت ششم مرداد روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای که در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، در مورد محورهای این همایش گفت: تضمین کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای،آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد تقاضا محوری،چالش های نظام آموزشی کشور از تحصیل تا اشتغال و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با مشارکت ذینعان از جمله محورهای همایش است.

او افزود: از دیگر محورهای این همایش نیز توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی ،اقتصاد مقاومتی و امنیت اجتماعی،مهارت آموزی،تویعه کارآفرینی،اشتغال در برنامه ششم توسعه گ،آموزش های فنی و حرفه ای در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات ،مشاوره و هدایت آموزشی،رویکرد حیاتی در فرصت های شغلی و آینده پژوهی و باز اندیشی در آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد ملی و بین المللی است.

عزیزی در ادامه بر استفاده از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی ،هماهنگی در همه سطوح و شرکای اجتماعی و بهره مندی از مشارکت در سطوح شهرستان ،استان،ملی و بین المللی و تشکیل کارگروه اجرایی در این همایش تاکید کرد.

سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه در این همایش از صنعتگران ، پیشکسوتان عرصه مهارت آموزی، کارشناسان و مدیران آموزش فنی و حرفه ای و دست اندرکاران آموزش های مهارتی در بخش خصوصی دعوت شده است افزود: مهمانان خارجی از کشورهای آلمان،روسیه،کره و سازمان بین المللی کار نیز در این همایش به عنوان سخنرانان اصلی حضور خواهند داشت.

او در ادامه به آمار مراکز فنی و حرفه ای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۶۹۸ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای درکشور فعال بوده و تعداد ۵۹۶۱ کارگاه مشغول به فعالیت بوده اند. همچنین ۱۰۸۹ مرکز آموزشی در زندان ها و ۱۰۶۴ مرکز آموزشی در پادگان‌ها مستقر بوده و ۷۹۱۶ نفر مربی رسمی و پیمانی فنی و حرفه ای داریم.

عزیزی افزود: سالانه ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی ما آموزش دیده اند و در بخش آموزشگاه های آزاد نیز ۹۸۹۵ آموزشگاه نیز مربوط به بانوان و ۱۳۹۶ مربوط به آقایان به ارائه خدمات آموزشی می پردازند.

او تعداد حرفه های آموزشی آموزشگاه های فنی و حرفه ای را ۱۱۱۰ حرفه ذکر کرد و گفت: عمده رشته های آموزشگاه‌های آزاد، خدماتی است و این رشته‌ها نیاز به سرمایه گذاری سنگین ندارند در حالی که رشته های آموزشگاه های دولتی فنی و مهارتی، سنگین است.

به گفته سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور تمام فعالیتهای آموزش های فنی و حرفه ای مربوط به اشتغال و بهره وری نیرو کار است و نگاهی که دولت تدبیر امید به آموزش های فنی و حرفه ای دارد نگاهی توسعه ای مبتنی بر تدوین استاندارد های نوین و تعاملات بین المللی است.

عزیزی گفت:برنامه های جداگانه ای نیز در استان های مختلف کشور از جمله البرز،تهران،اصفهان،سمنان،کرمانشاه،چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویر احمد،آذرباییجان شرقی و غربی،زنجان،گلستان ،فارس،کرمان و کردستان در این هفته برگزار می شود.

20104

کد خبر: 660604

وب گردی

وب گردی