دو پیام تسلیت به مناسبت درگذشت مهدیه الهی قمشه ای

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت بانو مهدیه الهی قمشه‌ای را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی درگذشت را مهدیه الهی قمشه‌ای؛ شاعر و محقق ادبیات عرفانی را تسلیت گفت. در پیام صالحی آمده است:

بانو مهدیه الهی قمشه‌ای از محضر حکیم فرزانه، آیت الله الهی قمشه‌ای پدر ارجمندشان و نیز اساتید ارجمند در حوزه‌های ادبیات و عرفان بهره‌مند بودند و دستاورد مطالعات و نیز تلاش در شناخت ادبیات عرفانی و آموخته‌های قرآنی خویش را در جلسات و برنامه‌های مختلف در معرض استفاده و داوری علاقه‌مندان گذاشتند. تحقیق و تحلیل و تفسیر اشعار مثنوی و تطبیق آن با موضوعات قرآن کریم از دیگر ثمرات حیات این بانوی ارجمند بود. بانو الهی قمشه‌ای، زندگی را اگرچه امانت و ودیعه‌ای الهی در دست انسان می‌دانستند اما سرشار از شور زندگی بودند. درگذشت ایشان موجب تاثر و تالم شد، این ضایعه را به خانواده ارجمندشان و نیز اهالی فرهنگ و ادبیات تسلیت گفته، از درگاه خداوند بخشنده برای آن مرحومه مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم.

همچنین سیدرضا صالحی امیری مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پیامی درگذشت مرحومه مهدیه الهی قمشه‌ای را تسلیت گفت. در پیام صالحی امیری آمده است:

انا للّه و انا الیه راجعون. درگذشت بانوی فرهیخته، مرحومه مهدیه الهی قمشه‌ای، پژوهشگر و محقق ادبیات قرآنی موجب تأسف عمیق گردید. این بانوی اندیشمند که خود از تبار نیکان و بزرگان بود و در خاندانی ارجمند و تحت تعلیمات پدر بزرگوارش، فقیه والا مقام، مهدی محی الدین الهی قمشه‌ای پرورش یافته بود، در زندگی پر ثمر خود آثار گرانقدری در حوزه شعر و عرفان و ادبیات قرآنی به یادگار گذاشت که چراغ راه جویندگان طریق معرفت خواهد بود.

اینجانب ضایعه اسفناک رحلت این بانوی ارجمند را به عموم هموطنان و به خانواده آن مرحومه به خصوص برادران بزرگوار الهی قمشه‌ای و داماد ادیب ایشان، جناب آقای افشین علاء تسلیت گفته و از درگاه ایزد متعال همجواری با اولیای الهی برای آن مرحومه و صبر و شکیبایی بازماندگان محترم را مسألت می‌کنم.

505502

کد خبر: 660629

وب گردی

وب گردی