بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت هفته عفاف و حجاب

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت هفته عفاف و حجاب، بیانه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹]

حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات وروایات معصومین می باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت وکرامت زنان وتشخص وارزشگذاری به مقام زن مومن وصیانت از حریم وشخصیت انسانی آنان می‌شود. حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست. نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها، و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت هفته حجاب وعفاف اعلام می‌دارد: مسئولین و مدیران فرهنگی کشور موظفند در محیط‌های اجتماعی و ادارات دولتی ضمن حمایت از این ارزش الهی، حجاب این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و با تبلیغات گسترده در ترویج فرهنگ دینی تلاش کنند. رسانه‌ها و صداوسیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند. صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و بی‌شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از ارزشهای اسلامی داشته باشند.

202/201

کد خبر: 660651

وب گردی

وب گردی