جانشین فرمانده ناجا :  مبارزه با بدحجابی  ادامه  خواهد داشت

جانشین فرمانده ناجا بااعلام آخرین آمارها از نرخ سرقت، قتل و جرایم خشن، به تشریح اقدامات ناجا در حوزه مبارزه با بدحجابی، مواد مخدر و کاهش تلفات سوانح رانندگی پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار اسکندر مؤمنی در نشست خبری «بررسی بحث امنیت استان اصفهان»، با اشاره به اولویت ماموریت‌های پلیس در سال 95 اظهار کرد: این اولویت‌ها در پنج دسته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سرقت، امنیت اخلاقی، مواد مخدر و تصادفات جاده‌ای قرار می‌گیرد. هم‌چنین در کنار این پنج دسته، موضوع آموزش از اولویت‌های پلیس در سال 95 است.

او افزود: در راستای این پنج مزیت ، سه قرارگاه رسمی راه اندازی شده است که این قرارگاه‌ها شامل مبارزه با قاچاق کالا، سرقت و آموزش است و احتمال می‌رود این سه قرارگاه در سال 96 نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت: در سه ماهه اول سال شاخص‌های امنیتی در سطح کشور بهبود پیدا کرده است و با وجود قرارگیری کشور در یک منطقه نا امن، شاخص‌های امنیتی نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

به گفته مؤمنی، با کشف 200 تن مواد مخدر شاهد افزایش 14 درصدی بوده‌ایم و در مجموع تمرکز تولیت بر روی باندها سازمان یافته است چرا که 75 درصد این کشفیات در پنج استان شرقی کشور اتفاق افتاده است.

او گفت: در سه ماهه اول سال شاهد کاهش 9 درصدی قتل و همچنین 10 درصدی سرقت مسلحانه بوده‌ایم. هم‌چنین در ماه رمضان شاهد کاهش جرائم و به عنوان مثال کاهش 33 درصدی قتل بوده‌ایم و در مجموع جرائم خشن دو درصد کاهش داشته است.

جانشین فرمانده ناجا درخصوص آمار کشته‌های جاده‌ای که از سازمان پزشکی قانونی دریافت می‌شود، گفت: سال گذشته با وجود تردد 18 میلیون خودرو در کشور 16 هزار نفر تلفات داشتیم، این آمار در سال 84 و 85 با تردد تنها هفت میلیون خودرو 28 هزار نفر بود. تلفات جاده‌ای به جز سال 90 که کاهش چشمگیری داشت، هر ساله سه تا پنج درصد کاهش می‌یابد که این امر حاصل آموزش، اطلاع رسانی و بهبود قوانین است.

سردار مؤمنی ادامه داد: مأموریت‌های نیروی انتظامی در مبارزه با بدحجابی کمرنگ نخواهد شد و نیروی انتظامی همواره قانون را اجرا می‌کند. البته مأموران مبارزه با بدحجابی آموزش دیده هستند و برای این امر گزینش شده‌اند.

او افزود: در خصوص ترافیک سنگین جاده‌های شمال کشور متأسفانه هیچ راهی به جز یک طرفه کردن این محورها وجود ندارد، اما دولت قصد تعریض جاده‌ها را دارد. همچنین ساماندهی تعطیلات به دولت و مجلس پیشنهاد شده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: جاده کندوان حدود 80 سال پیش راه‌اندازی شده و متأسفانه ظرفیت این حجم از ترافیک را ندارد. هم‌چنین مردم با توسعه زندگی شهرنشینی از هر فرصتی برای سفر استفاده می‌کنند.

مؤمنی گفت: رویکرد پلیس در مبارزه با مواد مخدر دارای سه محور اصلی است. این سه محور شامل جلوگیری از ورود و عرضه مواد مخدر، درمان و پیشگیری است. از آنجایی که کشور همسایه بیشترین حجم تولیدات مواد مخدر را دارد، اولویت پلیس مبارزه با باندهای سازمان یافته است.

105105

کد خبر: 660662

وب گردی

وب گردی