اولین اردوی آموزشی فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود/ گذراندن درس وصیت‌نامه امام خمینی(ره) همزمان با اردو

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی از امکان گذراندن درس‌های انقلاب اسلامی و وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) برای دانشجویان این دانشگاه در قالب اردوی آموزشی فرهنگی در حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.

جواد مددی، رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات برگزاری اولین اردوی آموزشی- فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی به ایسکانیوز گفت: ضرورت پیوند مستمر دانشجویان و دانشگاهیان با انقلاب اسلامی و اندیشه‌های رهبر کبیر آن بر کسی پوشیده نیست و این مهم یکی از وظایف دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است. به همین خاطر با عنایت به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) بر جهت‌دهی ارزشی به اردوهای دانشجویی، برگزاری اردوها و کلاس‌های آموزشی برای تبیین اندیشه امام‌خمینی‌(ره) و مفاهیم انقلاب اسلامی با هدف تقویت سطح دانش، بینش و پیوند عاطفی دانشجویان با امام‌خمینی‌(ره) برگزار شد. با برگزاری 6 جلسه از سوی این کمیته، 13 استان برای اولین دوره اردو انتخاب شدند و واحد یادگار امام‌خمینی‌(ره) شهرری به عنوان مجری و واحد تهران مرکزی به عنوان مسئول پشتیبانی معرفی شدند و هماهنگی امور و برنامه‌ریزی منسجم برای اجرای اردو انجام شد، به نحوی که در این اردوی آموزشی و فرهنگی 6 روزه، علاوه بر آموزش 3 واحد درسی وصیت‌نامه و انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است.
او افزود: هماهنگی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر و باشکوه‌تر اولین دوره اردوی آموزشی فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی‌(ره) انجام شده است و با بهره‌مندی از استادان مجرب دارای مجوز گروه معارف برای تدریس در دوره، یک برنامه متفاوت برای درس وصیت‌نامه و انقلاب اسلامی در قالب فعالیت علمی فرهنگی با حضور دانشجویان در فضای معنوی و روحانی حرم مطهر، برگزار می‌شود.
مددی گفت: اولین دوره این اردوی آموزشی فرهنگی با حضور دانشجویان 12 استان انتخابی شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، البرز، تهران، سمنان، قزوین، قم، کرمانشاه، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان به همراه معرفی‌شدگان از باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.
رئیس مرکز امام‌خمینی‌(ره) و انقلاب اسلامی گفت: اردو از 16 مرداد آغاز و 19 شهریور تمام می‌شود، به نحوی که دو گروه از برادران از تاریخ‌های شانزدهم و بیست‌وسوم مرداد و دو گروه از خواهران از ششم و سیزدهم شهریور به صورت مجزا به مدت شش روز در محل برگزاری اردو حضور دارند. هریک از گروه‌ها نیز در خاتمه یک روز از خمین و قم بازدید می‌کنند.
او گفت:‌ با ابلاغ بخشنامه برای برگزاری اردو به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های انتخابی از سوی معاونان آموزشی و تحصیلات‌تکمیلی و دانشجویی و فرهنگی، این واحدها در حال برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام و معرفی دانشجویان ثبت‌نام‌شده به واحد یادگار امام‌خمینی‌(ره) شهرری و مرکز امام‌خمینی‌(ره) و انقلاب اسلامی هستند. دانشجویان علاقه‌مند در واحدهای دانشگاهی 12 استان‌ انتخابی که تاکنون این واحدهای درسی را نگذرانده‌اند، می‌توانند برای ثبت‌نام به معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحدها مراجعه کنند تا با تکمیل ظرفیت، شاهد برگزاری باشکوه‌تر این اردو باشیم.

20101

کد خبر: 660674

وب گردی

وب گردی