ضیاء هاشمی: وزارت علوم از تشکل های انقلابی ۲ برابر گذشته حمایت مالی کرد

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به رشد ۱۵ درصدی تشکل های دانشجویی دراین دولت گفت: در این دوره میزان حمایت مالی از تشکل های انقلابی بیش از ۲ و نیم برابر شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سید ضیاء هاشمی با اشاره به اقداماتی که در راستای گسترش فضای اعتماد، امید، پویایی و نشاط در دانشگاه ها صورت گرفته است گفت: مهمترین اقدامی که در این حوزه انجام گرفته، ارتقاء سطح مشارکت فعلان دانشجویی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و تقویت روحیه خودباوری، اعتماد بنفس و مسئولیت پذیری دانشجویان است.

او ادامه داد: تقویت روحیه آزاد اندیشی، ترویج فرهنگ گفتگو و تعمیق عقلانیت از جمله موضوعاتی است که روی آنها کار کرده ایم همچنین از جمله فعالیت های دیگری که باید صورت گیرد، ایجاد زمینه برای افزایش مشارکت تشکل ها و مجامع مختلف است به صوریکه در طول این دولت میزان حمایت مالی از تشکل های انقلابی بیش از ۲ و نیم برابر شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: برنامه ما بر توسعه تشکل های دانشجویی است، با حمایت و کمک معاونت فرهنگی برخی تشکل ها که به دلیل به حد نصاب نرسیدن نقد می شدند در دانشگاه ها ایجاد و به حد نصاب رسیدند تا تردیدها برطرف شود.

او افزود: زمینه لازم را فراهم کردیم برای اینکه اگر علاقمندی به شکل گیری مجامع دانشجویی جدید است، این اتفاق رخ دهد، برهمین اساس در حوزه انجمن های علمی، کانون های فرهنگی، نشریات دانشجوی و تشکل اسلامی از رشد خوبی برخوردار بودیم.

هاشمی افزود: در بخش تشکل های اسلامی ۱۵ درصد رشد داشتیم که این رشد در انجمن های علمی نزدیک ۵۰ درصد است. در حوزه آزاد اندیشی نیز تلاش گسترده ای داشته ایم، به طوریکه به دانشگاه ها اعلام کرده ایم، هر تشکل یا گروهی اساتید و دانشجویان اگر بخواهند دراین زمینه فعالیت کنند، حمایت می کنیم و از دانشگاه ها نیز خواسته‌ایم بدون محدودیت هر مجموعه ای که می خواهد کرسی آزاد اندیشی برگزار کند را حمایت کنند.

او گفت: البته این مسیر نیاز به تمرین و ممارست دارد و در این راه اختلاف سلایق زیاد است، ممکن است برخی گفتگوها را مضر تلقی کنند و مداخلاتی صورت گیرد و فضای نقد و گفتگو آنگونه مطلوب نباشد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: در طول سال گذشته کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها ۲۰ درصد رشد داشته اند که مطالبه ما بیش از این است.

20104

کد خبر: 660828

وب گردی

وب گردی