۱۱ مصدوم در آتش‌سوزی برج سلمان/مصدومیت ۷ آتش‌نشان

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزییات عملیات امدادی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آتش سوزی برج سلمان را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر رضا وفایی‌نژاد با بیان اینکه آتش سوزی برج سلمان ساعت ۲۰ به اورژانس اعلام شد، گفت: بلافاصله پس از اعلام این حادثه پنج دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک تیم تریاژ با تجربه در محل حادثه حاضر شدند.

او با اشاره به انتقال ۱۱ نفر از مصدومان این حادثه به اورژانس عدالتیان مشهد، افزود: در اورژانس عدالتیان متخصصان طب اورژانس حضور دارند و امکانات درمانی نیز مناسب است. در بین ۱۱ نفر از مصدومان هفت نفر آتش‌نشان بودند که در حین عملیات امدادی، دچار اختلال در تنفس شده بودند.

بنابر اعلام وب‌دا، وفایی‌نژاد گفت: خوشبختانه این آتش سوزی هیچگونه تلفات جانی نداشته است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هیچ یک از مصدومان علائمی از سوختگی نداشتند و همه آنها بر اثر استنشاق دود مصدوم شده بودند.

به گفته او در حال حاضر چند دستگاه آمبولانس به منظور اطمینان در محل حادثه مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، همچنین سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات در تشریح امدادرسانی‌های انجام شده به این حادثه گفت: جهت ارایه خدمات امداد و نجات به آتش‌سوزی برج سلمان 10 تیم عملیاتی شامل 47 تن امدادگر و نجاتگر فعال بودند و 9 دستگاه خودروی عملیاتی به کار گرفته شد.

به گفته او، این حادثه 18 مصدوم داشت که هشت تن از آنها جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند (3 تن از سوی هلال احمر و 5 تن توسط اورژانس). به 10 تن نیز خدمات سرپایی ارایه شد (هشت تن از سوی هلال احمر و 2 تن از سوی اورژانس).

20106

کد خبر: 660868

وب گردی

وب گردی